سیاسی 01:57 - 31 مرداد 1393
تکرار/ترقی در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد
رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه با استقبال از مواضع امروز رئیس جمهور، گفت: رئیس‌جمهور به خوبی بیان کردند که تسلیم مجلس هستیم و این نشان می‌دهد که هم مجلس و هم دولت خواستار این هستند که تعامل خود را حفظ کنند.

مجلس و دولت خواستار حفظ تعامل هستند/طرح بورسیه‌های غیرقانونی راه انحرافی بود

حمیدرضا ترقی، رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رأی عدم اعتماد مجلس به وی اظهار داشت: همانطور که مردم در جریان روند اسیضاح قرار گرفتند مجلس نشان داد همه راه‌های اصلاح مدیریت و اداره وزارت علوم را با روش‌های مسالمت‌آمیز، مذاکره و جلسه پیگیری کرد.

*مجلس نشان داد نهایت تفاهم را با دولت دارد

وی اضافه کرد: از طریق ریاست مجلس هم فرصت‌های زیادی به وزیر علوم داده شد ولی متأسفانه جریان پشت پرده‌ای که اداره‌کننده وزارت علوم هستند و مصالح دولت را هم حتی رعایت نمی‌کنند اجازه ندادند اصلاح امور انجام شود و مجلس مجبور شد از ابزار اسیضاح استفاده کند.

ترقی با اعتقاد براینکه مجلس نشان داد نهایت تفاهم را با دولت دارد، گفت: نمایندگان مردم از همان ابتدای عمر دولت یازدهم نسبت به نفوذ فتنه‌گران در بدنه اجرایی کشور حساس بودند و الان نیز به خاطر حفظ انقلاب و جلوگیری از انحرافات به وزیر علوم رأی عدم اعتماد دادند.

*نمایندگان نمی‌خواهند از موضوع استیضاح سوء استفاده شود

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با طرح این موضوع که متانت نمایندگان مجلس نشان داد که علاقه‌مند به تعامل با دولت هستند، خاطرنشان کرد: نمایندگان نمی‌خواهند برخی فرصت‌طلبان از موضوع استیضاح سوءاستفاده کنند و به نیت‌های خود برسند.

وی متذکر شد: دولت باید اقدام مطلوبی در معرفی وزیر بعدی برای کسب رأی اعتماد داشته باشد؛ مجلس موظف است تا لحظه آخر از حقوق مردم دفاع کند و اگر وظیفه قانونی مجلس انجام نشود دچار خسارت می‌شویم.

ترقی با ارزیابی دورنمای تعامل دولت و مجلس، تصریح کرد: وظیفه مجلس نظارت است و وزرا هم باید بدانند مجلس منافع ملی را به منافع فردی ترجیح می‌دهد.

*طرح بورسیه‌های غیرقانونی راه انحرافی بود/ وزیر باید به مطالبات اصلی پاسخ می‌داد

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه با بیان اینکه متأسفانه طرح مسئله بورسیه‌های غیرقانونی یک راه انحرافی بود، بیان داشت: این ترفند غیراخلاقی را برخی اصلاح‌طلبان مطرح کردند اما وزیر باید نسبت به مطالبات اصلی نمایندگان پاسخ می‌داد. ابتدا عنوان کردند 3 هزار نفر غیرقانونی بورس شده‌اند اما امروز 190 مورد اشکال را مطرح کردند، در هر صورت اگر تخلفی هم صورت گرفته بود باید با استفاده از ابزارهای غیرقانونی طرح می‌شدند.

*مجلس و دولت تعامل را حفظ خواهند کرد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با استقبال از مواضع امروز رئیس جمهور پس از رأی عدم اعتماد مجلس به علوم گفت: آقای روحانی به خوبی بیان کردند که تسلیم مجلس هستیم و این نشان می‌دهد که هم مجلس و هم دولت خواستار این هستند که تعامل خود را حفظ کنند.

وی متذکر شد: در شرایط کنونی کشور برخی دشمنان قصد دارند انسجام و وحدت بین قوای کشور را دچار خدشه کنند اما الحمدالله مسئولان و نمایندگان آگاه هستند و امیدواریم مانند امروز قانون نصب‌العین قرار گیرد.


4531824
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است