اجتماعی 15:17 - 24 شهریور 1398
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران که طراح طرح الزام شهرداری به بکارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی بود اعلام کرد که در پی تغییرات ایجاد شده در این لایحه ، وضعیت جوانان در انتصابات بدتر خواهد شد.

انتقادات تند عضو جوان شورای شهر تهران از مصوبه جدید جوانگرایی مدیران

به گزارش ایسنا، حجت نظری این عضو جوان شورای شهر تهران ظهر امروز و پس از پایان جلسه شورای شهر تهران در نشست خبری که به منظور تشریح حواشی لایحه انتصاب جوانان در شورای شهر تصویب شد با بیان اینکه دو سال پیش طرحی تحت عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه‌ای در خصوص افزایش انتصاب جوانان را در دستور کار قرار دادیم گفت: معتقدیم که جوانان به دلیل علم به روز شده‌ای که دارند می‌توانند مدیران بهتری باشند و از تجربه‌ی مدیران قبلی درس گرفته  و با خلاقیت و علم بیشتر، در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری فعال باشند.

وی با بیان اینکه دو سال قبل طرحی را تحت عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان با 14 امضاء به تصویب رساندیم گفت: متاسفانه این طرح با تاخیر غیر عادی اعلام وصول شد به گونه‌ای که این طرح در اردیبهشت 97 با 14 امضاء تصویب شد اما چهار ماه بعد در دستور بررسی شورای شهر قرار گرفت و چهار ماه هم طول کشید که کلیات این طرح در صحن شورای شهر به تصویب برسد.

وی با بیان این که بر این اساس مقرر شد که شهرداری ظرف یک ماه لایحه‌ای بدهد اما با تاخیر زیادی مواجه شد و نهایتا اواخر تیر ماه این لایحه بدون کوچکترین تغییری به شورای شهر ارائه شد، گفت: لایحه‌ای تک برگی به شورا ارائه شد که نشان می‌داد مجموعه شهرداری اراده‌ای به اجرا ندارد و با وجود همه اختلاف نظرهایی که وجود داشت بالاخره این لایحه صبح امروز در شورای شهر بررسی شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که متاسفانه شاخصی برای تعیین سن جوانی وجود ندارد گفت: شهرداری تهران سقف این لایحه را 45 سال در نظر گرفته است در حالی که من سوال دارم که بر اساس چه شاخصی این سن 45 سالگی انتخاب شده است.

وی با بیان این که به نظر می‌رسد شورای شهر با مصوبه امروز خود به جای جوانگرایی به سمت جوان‌فریبی رفته است گفت: این مصوبه علیه جوانان تصویب شد چرا که در پیشنهادی که از سوی شهرداری به اعضا داده شد مقرر شد که این مصوبه به بعد از تصویب، ناظر باشد  و نسبت به قبل جاری نباشد .

نظری تاکید کرد: در مخالفت بااین تبصره‌ تصویب شده باید بگویم وقتی در طول دو سال سه شهردار تغییر کردند و هر کدام انتصاب‌هایی داشتند و حالا انتصابات پر شده و عملا بسیاری از مدیران تغییر نخواهند کرد، در بهترین حالت ممکن است 15 الی 20 نفر تغییر کنند و با این تعداد نمی‌توانیم شاهد تحول جوان گرایی در شهرداری باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکهاین مصوبه ضمانت اجرایی ندارد که شهرداری را به اجرای آن ملزم کند، همچنین گفت: پیشنهاد داده شده که اگر شهرداری این مصوبه را به درستی اجرا نکرد توسط شورای رسیدگی به تخلفات اداری کم‌کاری‌هایش بررسی شود که این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت.

به اعتقاد نظری، تنها راه برای الزام شهرداری به اجرای مصوبات شورا، طرح سوال و استیضاح از شهردار است که من اراده‌ای نمی‌بینم که اعضای شورا به دلیل عدم جوانگرایی شهردار را استیضاح کنند.

نظری با بیان اینکه اعضای شورا خواستند با جوانگرایی نشان دهند که به جوانان اهمیت می‌دهند اما در بندها و تبصره‌ها به گونه‌ای تصمیم گرفتند که مصوبه بی‌اثر شد گفت: معتقدم بهترین نوع تخریب، دفاع بد است که این مصوبه دفاع بدی از جوان گرایی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تاکید مرکز مطالعات شهرداری مبنی بر این که این لایحه ناقص است و باید به شهرداری برگردانده شود ، آن را بر نگرداندید گفت: همین فرایند یک و نیم سال به طول انجامید و واضح است که اگر لایحه را بر می‌گرداندیم ممکن بود یک  و نیم سال دیگر برای بررسی مجددا به شهرداری بیاید و واقعیت این است که فکر می‌کردیم که اگر کلیات به تصویب برسد در مورد نواقص، می توانیم در صحن شورا به جمع بندی برسیم اما نواقص غالب شد و آن چیزی که نباید بود اضافه شد و این برای جوان ها شرایط را بدتر می‌کند.

این عضو جوان شورای شهر تهران با این ادعا که شهرداری تا امروز اراده‌اش بر عدم اجرای مصوبات جوان گرایی بود و امروز با این مصوبه تصور می‌کند که به پیروزی رسیده و در تقابل با جوان گرایی وارد می‌شود، گفت: یکی از مدیران که نمی‌خواهم نامش را بیاورم گفت که در طول یک سال و نیم اخیر تعداد پست‌های بانوان کاهش یافته که اگر آمارهای نیروی انسانی را طی دو دوره زمانی یک و نیم ساله کنار یکدیگر قرار دهید، قطعا کاهش درصد مدیران زن را احساس می‌کنید.

نظری در مورد سرانجام مدیران بازنشسته که قرار بود در پی قانون منع به کارگیری بازنشستگان از شهرداری بروند گفت: تصور بخشی از مدیریت شهری این است که نیاز نیست فکر و انرژی جدیدی وارد شهرداری شود و وقتی هم بیشتر هم و غم شهرداری و بخش زیادی از شورا معطوف به درآمدها است، دغدغه جوان گرایی دغدغه ششم یا هفتم آنها می‌شود و جوان گرایی اولیتشان نیست. فکر نمی‌کنم که اگر بازنشستگان نیز کنار بروند این امر منجر به جوان گرایی بشود. قطعا مدیرانی مسن که در سالهای پایانی مدیریت شان قرار دارند به کار گرفته خواهند شد.

وی در دفاع از این شائبه که گفته می‌شود این لایحه تنها برای جذب جوانان پشت در مانده حزب‌های سیاسی به صحن آورده شده گفت: هم نجفی ؛ هم افشانی و هم حناجی با ورود نیروهای جدید مخالفت کردند و من فکر نمی‌کنم تصویب این مصوبه در ورود افراد جدید اثرگذار باشد. هر چند که معتقدم باید نیروی جوان و جدید وارد مجموعه شود تا با انگیزه‌های خود بتوانند تحولاتی را ایجاد کنند اما این که می‌گویید ما به نیت جذب و ورود جوان‌های حزبمان این لایحه را آوردیم باید بگویم که لطفا نیت خوانی نکنید و من نمی‌دانم که نیت درونی‌ام را که همان بازکردن راه برای انتصاب جوانان در عرصه‌های مدیریتی است، چگونه نشان  دهم.

این عضو جوان شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر مصوبه همان گونه که باید، تصویب می‌شد احتمالا تعداد افرادی که در دوره قالیباف جذب شده و حالا در صف مدیریتی قرار دارند برایشان بهتر بود،  گفت: با توجه به آیین‌نامه‌ انتصابات، باید افرادی که می‌خواهند به عنوان مدیر جذب شوند سلسله مراتب اداری را طی کنند براین اساس حتما مدیران میانی قبلی در صف انتظار، جلوتر قرار دارند.

انتهای پیام


10238210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی رانندگی هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است