ورزشی 23:13 - 18 اسفند 1399
وزیر ورزش و جوانان:
وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از توسعه زیرساخت‌های ورزشی از جمله احداث زمین‌های چمن مصنوعی مینی‌فوتبال و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی اظهار کرد: قطعا نتیجه این اقدامات در آینده ورزش ایران مشخص خواهد شد.

تاثیر احداث زیرساخت‌های ورزشی در مناطق محروم در آینده ورزش قهرمانی مشخص می‌شود

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در جلسه شورای عالی ورزش همگانی با بیان این‌که سال ۹۹ سال سختی برای مردم ایران به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بود، اظهار داشت: این سختی با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه امریکا برای مردم ایران سخت‌تر هم شده بود اما مردم در مقابل فشار اقتصادی، قهرمانانه و سلحشورانه مقاومت کردند و در مجموع آنچه با توجه به تغییرات سیاسی امریکا اتفاق افتاد، پیروزی بزرگ ملت ایران در برابر رییس جمهور سابق و زورگوی آمریکا بود که او هم مثل ۶ رییس جمهور قبلی آمریکا قصد سرنگونی ایران را داشت اما همچون پیشینیانش به زباله‌دانی تاریخ رفت و در مقابل، حرکت سرافرازانه مردم ایران ادامه دارد.

وزیر ورزش و جوانان اهمیت توسعه ورزش همگانی در جامعه را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اهمیت تقسیم کار بین دستگاههای مختلف به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، تصریح کرد: برای کنترل و ارزیابی آنچه همه دستگاه‌ها در قبال ورزش همگانی انجام می‌دهند باید یک ستاد نظارتی ایجاد شود که هر فصل یا هر ۶ ماه یک‌بار با ارزیابی از دستگاه‌ها موجب رفع مشکلات و ایجاد شرایط بهتر برای تحقق وظایف آنها در قبال توسعه ورزش همگانی شود.

وی نقش صدا و سیما برای توسعه ورزش کشور را هم محوری تلقی کرد و تعامل بیشتر دست‌اندرکاران با مدیران صداوسیما و شبکه‌های مختلف به منظور ارایه خوراک و تولید محتوا برای پخش با هدف ایجاد انگیزه بیشتر مردم برای روی آوردن به ورزش همگانی را خواستار شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که تلاش مجموعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزش همگانی مثبت بوده است، اظهار داشت: برای ایجاد شرایط بهتر در زمینه روی آوردن مردم به ورزش با هدف تامین سلامتی و نشاط جامعه، باید عمیق‌تر نگاه شود و دستگاه‌های دیگر هم کمک کنند و از فضای مجازی هم برای تحقق اهداف بهره گرفت و همان‌گونه که پیش از این در همایش‌ها از مشوق‌هایی چون دوچرخه استفاده می‌شد، در قالب پویش‌هایی که در دوران پاندمی کرونا در نظر گرفته شده هم می‌توان از مشوق‌ها هم بهره برد چرا که بسیار موثر خواهد بود.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر همه اعضای شورای ورزش همگانی در قالب وظایف و مسئولیت‌ها، بهره‌گیری مناسبی از اماکن ورزشی و تعامل با صداوسیما داشته باشند و در فضای مجازی هم برای تحقق اهداف تولید محتوا کنند، قطعا اتفاقات بهتری رخ می‌دهد و از این جلسات نتیجه خوبی حاصل می‌شود و با استفاده از ظرفیت‌های شبکه گسترده مساجد، بسیج، جامعه کارگری، نظامیان و شهرداری شرایط بسیار بهتری برای توسعه ورزش همگانی به وجود خواهد آمد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ایجاد ۸۰ زمین بسکتبال در شهر رشت، گفت: این اتفاق در شرایطی رخ داده که منجر به کشف ۱۲ بازیکن جوان بالای ۱۲ سال شده و اهمیت توسعه زیرساخت‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های حداقلی را نشان می‌دهد.

سلطانی‌فر ادامه داد: در لیگ بسکتبال آمریکا که پرجاذبه‌ترین لیگ بسکتبال در دنیا محسوب می‌شود سالها پیش با همین گسترش امکانات در محلات شروع کردند و اکنون به این مرحله از رشد و شکوفایی رسیده‌اند و در رشت نیز اقدامی که صورت گرفته، آینده‌نگرانه و مثبت است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در کشور از جمله احداث زمین‌های چمن مصنوعی مینی‌فوتبال که از ۲۰۰ به ۲ هزار مورد رسید و خانه‌های ورزش روستایی که به مرز ۵ هزار رسیده است، توضیح داد: بدون شک این اقدامات در آینده ورزش قهرمانی موثر است به‌طوری‌که در آینده شاهد خواهیم بود که استعدادهای خوبی از همین نقاط محروم در بالاترین سطح ورزش و فوتبال کشور فعالیت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: اگر ان‌شاءالله با همین آهنگی که وجود دارد در عرصه ورزش پیش برویم و تعامل بیشتر هم برقرار شود، هم در ورزش همگانی با گسترش سلامت مردم مواجه می‌شویم و در ورزش قهرمانی هم با کشف استعدادهای خوب در نقاط مختلف به افتخارات بیشتر دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام


10983328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است