علمی فناوری 06:02 - 23 بهمن 1394
تأیید 733 طرح دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات از سوی صندوق نوآوری تا راه‌اندازی بیش از 400 کارگزار فناوری در درون فن‌بازاها و سهم 24 درصدی ایران در بازار منطقه زیست فناوری مهم ترین اخبار حوزه فناوری در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه فن آوری منتشر شد.


راه‌اندازی بیش از 400 کارگزار فناوری در درون فن‌بازارها
حسین صابری معاون توسعه فناوری پارک پردیس گفت: فن‌بازار می تواند به تمامی نیازهای افرادی که دارای طرح نوینی هستند در راستای تجاری کردن ایده و طرح‌هایشان کمک کند.


وی ادامه داد: برنامه مهم ما این است که در هر شهری از ایران یک بنگاه معامله‌گری فناوری داشته باشیم به طوری که تاکنون بیش از 400 کارگزار فناوری یا دلال فناوری در درون فن‌بازارها راه‌اندازی شده است.


تأیید 733 طرح دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات از سوی صندوق نوآوری
بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از ابتدای تشکیل این صندوق تاکنون بیش از 733 طرح مصوب شده که از این تعداد 111 شرکت در حوزه فناوری زیستی، 107 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزاری کامپیوتر، 134 شرکت در حوزه الکترونیک و کنترل و 119 شرکت در حوزه تجهیزات پیشرفته ساخت از این صندوق وام دریافت کرده‌اند.


سود چند برابری در محصولات و فرآورده‌های گیاهی
محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم حوزه علم و فناوری قرار گرفتن در مسیرهای دانش‌بنیان است،‌ ادعای ما بر دانش انباشت ‌شده در مراکز علمی است از طرفی هنوز صنعت ما به قدر کافی از این دانش بهره‌مند نیست، کارها سنتی،‌ ارزش افزوده کم و نیازمند دانش و تکنولوژی است.


وی ادامه داد: امروزه از زعفران حدود 400 یا 450 میلیون دلار درآمد داریم در حالی که ارزش افزوده آن بسیار بالا است،‌ این محصول در صنایع دارویی و غذایی چندین میلیارد دلار سودآوری دارد.


توانا سازی نخبگان برای اثرگذاری بیشتر در حوزه علم و فناوری
غلامعلی منتظر معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان دستگاهی حاکمیتی است که با هدف سیاست گذاری و برنامه ریزی در زمینه‌ی توسعه منابع انسانی برگزیده کشور با ماموریت برنامه ریزی در زمینه نخبه شناسی، نخبه پروری و نخبه گزینی فعالیت می‌کند.


وی ادامه داد: هدف بنیاد ایجاد مسیری برای توانا سازی مستعدان برتر کشور و هدایت ‌آن‌ها به سمت تاثیرگذاری بیشتر و بهتر در حوزه‌های علم و فناوری است.


سهم 24 درصدی ایران در بازار زیست فناوری
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در حال حاضر بر اساس آمارهای موجود، ایران 24 درصد بازار زیست فناوری منطقه را به خود اختصاص داده است.


وی ادامه داد: در حال حاضر 25 نوع داروی نوترکیب، 105 نوع تجهیزات زیست فناوری و 10 محصول کودبیولوژیکی به بازار ارائه کرده‌ایم که با ارائه 11 داروی نو‌ترکیب دیگر تعداد این داروها تا دو سال آینده به 36 عدد افزایش می‌یابد.


راه اندازی مراکز سل‌تراپی با هدف ارتقای سلول‌های بنیادی گیاهان دارویی
وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بزرگترین مرکز سل تراپی کشور در استان مازندران تاسیس می‌شود که با ایجاد این مراکز به جای یافتن داروهای شیمیایی به دنبال سلول‌های بنیادی گیاهان دارویی و زیست فناوری خواهیم بود.


وی ادامه داد: با ساخت این مرکز تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، گیلان و گلستان تحت پوشش قرار می‌گیرند.


همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و فرانسوی در سه حوزه علم و فناوری
احمدرضا اعلایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: پس از سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه توافقاتی در زمینه علم و فناوری بین دو کشور انجام شد.


600 میلیارد دلار سهم اقتصاد دانش بنیان در افق 1404
علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: اکنون دوران استفاده از اقتصاد متکی به نفت سپری شده و در دولت یازدهم سهم اقتصاد ایران از نفت به زیر 25 درصد رسیده است و به طور قطع در افق 1404 باید با نگاه اقتصاد مقاومتی به اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم.


وی ادامه داد: در افق 1404 تولید ناخالص ملی را با رقمی حدود هزار و 200 میلیارد دلار پیش رو داریم که سهم اقتصاد دانش بنیان معادل 600 میلیارد دلار است.


امضا تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران با سازمان پژوهش‌های علمی
نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشورعنوان کرد: همکاری در زمینه اجرای یک طرح تحقیقاتی و 10 طرح پسا دکتری در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و سازمان پژوهش‌های علمی منعقد شد.


تولید موتورهای هواپیمایی جت پروازی در داخل کشور
علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به زودی نخستین موتور هواپیمایی جت پروازی در داخل کشور ساخته می‌شود، برای ساخت این موتور به تازگی مذاکراتی میان وزارت دفاع و معاونت علمی و گروه سازندگان صورت گرفته است.


وی ادامه داد: پسا تحریم فرصت بسیار خوبی را برای توسعه علمی و فناوری فراهم کرده و در طی این دوران ضروریت بهره گیری از فرصت‌ها به چشم می‌خورد.


حمایت معاونت علمی از کسب و کار فناورانه در زمینه‌ی پسماند
اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده است تا از کسب و کار فناورانه در زمینه پسماند حمایت کند.


وی ادامه داد: یکی از مشکلات فعلی کشور پسماند و بازیافت آن است و روزانه 6 تا 10 هزار تن زباله خانگی، صنعتی و ویژه در کشور تولید می‌شود که مدیریت این مهم نیاز به برنامه ریزی همه جانبه و همکاری تمام دستگاه‌ها دارد.


راه‌اندازی صندوق‌های خطرپذیر در آینده‌ای نزدیک
بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: راه‌اندازی صندوق‌های خطرپذیر در دست بررسی است و برای این اقدام زمان لازم داریم برای راه‌اندازی صندوق‌های خطرپذیر پیشنهاداتی داریم و آن هم تقاضا و اعلام آمادگی بخش خصوصی است.






انتهای پیام/







7675468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی سبک‌ خود را به نام Phi-3 Mini معرفی کرد. Phi-3 Mini اولین مدل از سه مدل کوچکی محسوب می‌شود که مایکروسافت رونمایی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است