استانی 14:32 - 18 خرداد 1399

۱۱۶ تأسیسات گردشگری در شاهرود فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حسنی در نشست ظهر یکشنبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود که برای دومین بار در سال جاری به ریاست امام جمعه شاهرود تشکیل جلسه داد بابیان اینکه توجه به گردشگری و صنایع‌دستی به‌مثابه یکی از راه‌های اشتغال‌زایی و تولید مدنظر است، تأکید کرد: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری هم‌اکنون ۱۱۶ تأسیسات گردشگری در شاهرود فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه در تعطیلات عید فطر شاهرود میزبان نزدیک به هفت هزار گردشگر بود که این امر نشان می‌دهد ظرفیت‌های وسیعی در این شهرستان برای جذب گردشگر وجود دارد، افزود: ۴۰ اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان فعال است.

رئیس میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه این شهرستان همچنین دارای ۴۰ مسافرخانه و هتل است، بیان کرد: این زیرساخت‌ها برای تبدیل شاهرود از معبر به مقصد گردشگری نقش‌آفرینی خوبی دارند.

حسنی بابیان اینکه ظرفیت اسکان در تأسیسات گردشگری شاهرود، یک هزار و ۶۰۰ تخت است، گفت: گردشگری می‌تواند به بخش‌های تولیدی و خدماتی شهرستان نفع برساند زیرا گردشگرانی که به شاهرود می‌آیند علاوه بر گردشگری و اسکان نیازهایشان را هم در این شهرستان برطرف می‌کنند.

وی در دومین بخش از سخنان خود به بیان ضررهای کرونا به گردشگری شاهرود اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری شهرستان در این چهار ماه ضرر واردشده است.

رئیس میراث فرهنگی شاهرود از برگزاری چند جشنواره گردشگری به‌عنوان یکی از راه‌های جلوگیری از ضرر بیشتر بخش گردشگری شهرستان یادکرد و گفت: پرداخت اقساط وام‌ها دچار مشکل هستند یکی دیگر از راهکارهای جبران ضررها است.


10564243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است