استانی 20:09 - 27 اردیبهشت 1397

قرآن کتاب معرفت و بصیرت است/ ضرورت برگزاری جلسات تلاوت قرآن خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در مراسم افتتاحیه جمع خوانی قرآن در سخنانی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از مهم‌ترین ویژگی‌های ماه مبارک رمضان نزول قرآن است.

ماه رمضان بهترین فرصت برای فهم و عمل به قرآن است

وی بابیان اینکه این ماه آن‌قدر لیاقت و شایستگی دارد که کتاب آسمانی قرآن در آن جای‌داده شده، قرآنی که کتاب نور است عنوان کرد: قرآن کتاب هدایت است، قرآن کتابی ارزشمند است که آیات آن راهگشای بشر در زندگی دنیوی و اخروی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه قرآن تعیین‌کننده سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت است تصریح کرد: کتاب قرآن به پیامبر نازل‌شده برای اینکه سبک زندگی انسان‌ها را مشخص کند و ازاین‌رو ماه رمضان برترین عبادت تلاوت قرآن است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای فهم و عمل به قرآن است افزود: مقدمه فهم و عمل به قرآن تلاوت قرآن است و ماه رمضان بهار قرآن است.

وی با تأکید بر اینکه تلاوت قرآن در همه‌سال مهم است اما در ماه رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ادامه داد: امام علی(ع) در خطبه‌های خود می‌فرماید که در ماه رمضان به تلاوت قرآن مشغول باشید، این کتاب خدا شفاعت کننده‌ای است که شفاعتش پذیرفته می‌شود و در روز قیامت قرآن از کسانی که او را تلاوت کنند شفاعت می‌کند.

قرآن کتاب معرفت و بصیرت است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بیان داشت: همچنین پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه می‌فرماید که تلاوت یک آیه در ماه رمضان همانند یک ختم قرآن در غیر از ماه رمضان است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه مسئله تلاوت قرآن در ماه رمضان اهمیت ویژه‌ای دارد و کار صداوسیمای مرکز لرستان در اختصاص زمانی برای پخش تلاوت قرآن و همچنین جلسات تفسیر قرآن بسیار ذی‌قیمت و ارزشمند است گفت: اهتمام و توجه صداوسیما برای پخش تلاوت قرآن و همچنین تفسیر قرآن بی‌نظیر در کشور بوده و قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به پخش برنامه‌های تلاوت قرآن و تفسیر قرآن در صداوسیمای مرکز لرستان به‌صورت مرتب، منظم و تأثیرگذار بیان داشت: تلاوت قرآن در رشد معنوی و ایمان مردم بسیار نقش اساسی دارد و موجب نورانی شدن دل، فضای دل و باطن انسان و تقرب به‌سوی خدا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه تلاوت قرآن گفت‌وگو و سخن باخدا است گفت: تلاوت قرآن موجب بصیرت افزایی و معرفت افزایی در جامعه می‌شود چراکه کتاب قرآن، کتاب معرفت و بصیرت است.

ضرورت برگزاری جلسات تلاوت قرآن خانگی

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه تلاوت قرآن در وجود انسان اثرگذار است بیان داشت: شرط بهره‌مندی از کلام الهی اخلاص و معرفت است و تلاوت قرآن از روی اخلاص انسان را برای رسیدن به درجات عالی هدایت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات تلاوت خانگی قرآن گفت: باید تلاش شود در ماه رمضان از هر خانه‌ای تلاوت قرآن شنیده شود چراکه خداوند می‌فرماید خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: هر خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود خداوند برکات برای نازل می‌کند و رزق و روزی اهل آن خانه افزایش می‌یابد.


9781887
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است