سیاسی 09:45 - 09 اسفند 1395
نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را به تصویب رساندند که به موجب آن طرح‌هایی باید در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اجرایی شود.

مصوبه مجلس برای بهبود وضعیت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 96 بند (الف) تبصره 5 را به تصویب رساندند.

پیش از این در بخش درآمدی این بند تصویب شده بود که تا سقف 100 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و شرکت‌های دولتی وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، ‌راه، ورزش، دفاع، ارتباطات، صنعت، کشاورزی، بهداشت و علوم و سازمان‌های انرژی اتمی و میراث فرهنگی منتشر شود.

در بخش هزینه‌ای امروز تصویب کردند که این درآمد برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی خود با اولویت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های میادین نفت و گاز مشترک با همسایگان و مهار آبهای مرزی، طرح‌های حمل و نقل به ویژه ریلی و وسائط نقلیه برقی، مسکن و توسعه شهری و روستایی، طرحهای آبرسانی و تأمین آب، احداث و تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن، تکمیل شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب، طرحهای زیربنایی آب و خاک(زهکشی)، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، نیروگاه‌های برق با اولویت پروژه‌های با راندمان بالا مانند تولید همزمان برق و آب شیرین و برق و گرما (CHP) و برق و گرما و سرما (CCHP)، شبکه‌های انتقال و توزیع برق، تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، احداث و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی، اجرای طرح‌های ساماندهی دانشگاه‌ها، احداث، تکمیل و تجهیز دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، پارک‌های علمی و فناوری، خوابگاه‌ها و بیمارستان‌های نیمه‌تمام وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، تبدیل گاز به فرآورده‌های شیمیایی و مقابله با ریزگردها با اولویت مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته، اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی با رعایت ماده (88) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/ 11/ 1380 برای طرح‌هایی که به‌تصویب شورای اقتصاد می‌رسد.

به گزارش ایسنا، همچنین نمایندگان بندهای الحاقی1 و 2 تبصره 4 را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند که این بندها درباره اعطای تسهیلات به دانشگاه و موسسات آموزشی برای خرید تجهیزات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها بود.

انتهای پیام


8862388
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با حضور رئیس‌جمهور ایران طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات درباره اولویت‌های مجلس شورای اسلامی و به میزبانی شریان برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است