استانی 19:43 - 06 بهمن 1393
استاندار مازندران خبر داد
استاندار مازندران گفت: بخش خصوصی در مازندران بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند.

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ربیع فلاح‌جلودار امشب در جلسه کارگروه اشتغال مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری بابل، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه 6 بهمن ماه 1360 شهرستان آمل، اظهار کرد: ایستادگی و شهامت اقشار مختلف مردم آمل در مبارزه با حرکت غیرانقلابی قابل ستایش است.

وی با اشاره به اینکه 40 شهید و 120 مجروح حاصل ایثار و از خودگذشتگی مردم آمل در دفاع از اسلام و کشور بود، افزود: در اهمیت اقدام مردم آمل همین افتخار بس است که امام (ره) در وصیت‌نامه خود از آن یاد کردند و رهبر معظم انقلاب نیز آمل را شهر یک هزار سنگر نامیده است، این افتخار برای استان برای همیشه ماندگار خواهد بود.

استاندار مازندران با تبریک فرارسیدن 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که در جهان استقلال کامل دارد و در سطح منطقه به عنوان کشوری تعیین کننده نقش محوری دارد، هیچ حرکتی در منطقه محقق نخواهد شد مگر اینکه حضور جمهوری اسلامی در آن مشهود است.

وی با اشاره به اینکه باید از منابع نفتی برای زیرساخت‌های اساسی کشور استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید با تعامل بین دستگاه‌های دولتی و خصوصی به درآمدهای اقتصادی غیرنفتی توجه شود تا در توسعه استان موفق عمل کنیم.

فلاح از افتتاح یک‌هزار و 300 پروژه در استان به مناسبت دهه‌فجر خبر داد و اضافه کرد: امسال شاهد افزایش پنج برابری بودجه استانی و ملی در مازندران بودیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای برون‌رفت از مشکلات برنامه‌ریزی مدونی داشت، گفت: هیچ مسئولی حق ندارد تولید کننده را پشت درهای بسته منتظر بگذارد زیرا این‌ها فرماندهان جنگ سرد کشور هستند.

استاندار مازندران بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها در رسیدگی به مسائل اشتغال، کارگروه اشتغال و فعالیت‌های تولیدی اختیارات تام از سوی استاندار دارند.

فلاح با تاکید بر اینکه حفظ اشتغال موجود از ایجاد اشتغال جدید مهم‌تر است، ادامه داد: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان داشتیم که نشان می‌دهد وضعیت استان در زمینه مشارکت خصوصی مطلوب است.

این مسئول با بیان اینکه وجود جنگل، دریا و کوهستان از ظرفیت‌های برجسته مازندران است، یادآور شد: حل مشکلات اقتصادی استان در گرو توجه به بخش گردشگری است، در استان 20 میلیون تخت داریم که اگر به شیوه متعارف آن را مدیریت کنیم 70 درصد مشکلات اقتصادی و اشتغال ما حل می‌کند.

استاندار مازندران تصریح کرد: براساس بخشنامه‌ای از سوی رئیس دادگستری، هیچ بانکی حق توقیف اموال شرکت‌های تولیدی را ندارد بلکه برای رفع مشکلات تولیدی باید راهکار مناسب ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه باید هنر استفاده از بخش خصوصی را آموخت تا از امکانات موجود استفاده بهینه شود، اضافه کرد: باید امنیت بخش‌های سرمایه‌گذاری و خصوصی استان فراهم شود و نیازمندی‌های آنها مورد پیگیری قرار گیرد تا مسیر برای فعالیت آنها هموار شود.

فلاح با بیان اینکه تا آخر بهمن ماه امسال باید همه طرح‌ها را به پایان برسانیم تا بتوانیم فرصت‌های بعدی را اختصاص به کیفی بخشی داده و بر نظارت کافی، تمرکز شود، اضافه کرد: اگرچه میزان تورم استان 1.5 درصد از میزان تورم کشور پایین‌تر است اما انتظار می‌رود با راه‌اندازی واحدهای تولیدی شاهد رونق اقتصادی و اشتغال برای رفع بیکاری در استان باشیم.

وی به تعامل بیشتر بانک‌های خصوصی تاکید کرد و گفت: خوداشتغالی بیشتر برای خانوارهایی است که به حداقل وام نیاز دارند باید بانک‌های خصوصی همکاری لازم در این زمینه داشته باشند.

استاندار مازندران گفت: سقف پرداختی وام از محل صندوق توسعه ملی 10 میلیارد تومان بوده که برای صنایع بزرگ و مادر است این در حالی است که مازندران در خصوص صنایع بزرگ محروم است اما می‌توان با پیگیری در زمینه طرح‌های گردشگری این اعتبارات را جذب کرد.


5707954
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است