استانی 00:10 - 01 اردیبهشت 1393
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار:
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: برای آبرسانی سیار به روستاهای فاقد شبکه دارای مشکلات اعتباراتی هستیم.

آبرسانی سیار به روستاها مشکلات اعتباری دارد

محمدرضا چشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی به 22 روستا در این شهرستان با تانکر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بیش از 34 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان فاقد شبکه بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج مجتمع آبرسانی در این شهرستان وظیفه انتقال آب شرب به مناطق روستایی را برعهده دارند، تصریح کرد: این مجتمع‌ها به صورت نیمه تمام در حال کار هستند که در صورت تأمین اعتبارات با تکمیل شدن آنها مشکل آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار منطقه نیز حل خواهد شد.

چشمی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط بیش از پنج لیتر آب مصرفی به هر مشترک تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب در سال جاری و محدودیت منابع آبی مشترکین باید از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه 15 مجتمع آبرسانی وظیفه انتقال آب به 94 روستای سبزوار به صورت شبکه‌های جداگانه، را بر عهده دارند، یادآور شد: ما در بخش‌های مرکزی، ششتمد و روداب دارای مجتمع‌های نیمه‌تمام هستیم که تکمیل این پروژه‌ها نیازمند مساعدت‌های مالی و تأمین اعتبارات است.

بیش از 102 روستای بالای 20 خانوار شهرستان دارای شبکه کامل آب شرب هستند، اضافه کرد: از این تعداد 9 روستا هم که منابع آبی آنها قنات، چشمه و چاه دستی است در فصل گرم سال و بارندگی کم با کمبود آب مواجه هستند.


3532877
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است