استانی 22:40 - 24 مهر 1398

موکب اوقاف در مرز چذابه ۲ هزار نفر ظرفیت اسکان دارد

فایز فائزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اوقاف از ۱۵ مهر ماه کار خود را در مرز چذابه آغاز و به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: روزانه سه هزار پرس غذای گرم، سه هزار پرس وعده غذایی صبحانه و شام در این موکب توزیع می‌شود.

معاون اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: همچنین توزیع آب خنک انواع شربت ها، دمنوش ها و چای نیز از دیگر برنامه‌های موکب اداره کل اوقاف خوزستان در مرز چذابه است.

فائزی بیان کرد:  یک گروه ۱۰ نفره بانوان را داریم که با استقرار در این موکب نسبت به پخت و توزیع نان سنتی شهرستان مسجدسلیمان اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: ظرفیت اسکان زنان و مردان در این موکب بالغ بر دو هزار نفر است.

معاون اوقاف و امور خیریه خوزستان در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی در مرزها گفت: خیمه معرفت در موکب اوقاف برپا شده که دو نفر از روحانیون مبلغ در آن مستقر و پاسخگویی به مسائل شرعی، اقدامات مختلف تبلیغی، مشاوره‌های مختلف، برپایی نماز جماعت، سخنرانی، مراسمات قرائت ادعیه و دیگر کارهای فرهنگی موکب را انجام می دهند.

فائزی در ادامه گفت: موکب اوقاف در مرز چذابه تا سه روز بعد از ایام اربعین به خدمات رسانی خود ادامه می دهد و در صورت اعلام نیاز ستاد عتبات عالیات استان زمان حضور این موکب تمدید و همچنان به پخت غذا و خدمت‌رسانی به زائران حسینی ادامه می دهیم تا آنها کاملاً وارد کشور شده و امیدواریم با صحت و سلامتی راهی استان‌های خود شوند.

وی در پایان عنوان کرد: به تناوب بیش از ۱۵۰ نفر در این مدت در موکب اوقاف استان خوزستان در مرز چذابه به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند.


10268767
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است