استانی 18:33 - 27 آذر 1393
معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی:
معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی کشور، سازمان میراث فرهنگی تاکنون 32 هزار اثر را به ثبت رسانده و مدیریت آن را بر عهده دارد.

32 هزار اثر تاریخی در کشور به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، درویش امیری عصر امروز در مراسم تشکیل نخستین مجمع خیرین میراثی در مشگین‌شهر اظهار کرد: تلاش و جدیت تمام بر این است تا اهداف و برنامه‌ریزی‌های سازمان در ثبت و شناساندن آثار تاریخی و اماکن باستانی تحقق عینی پیدا کند که در همین زمینه شناسایی و ثبت ملی و حتی جهانی آثار مورد توجه و مد نظر است.

وی یکی از رویکردهای این سازمان را در دوره جدید توجه به احیای آثار تاریخی و بناهای فاخر کشور اعلام کرد و گفت:‌ پنج درصد بودجه این سازمان به احیای بناها اختصاص یافته که رقم محدودی است و نمی‌توان به تنهایی و با این اعتبارات همه آثار ارزشمند تاریخی را احیا و یا بازسازی کرد.

معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تشکیل اولین مجمع خیرین میراثی در مشگین‌شهر ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم تشکیل این مجموعه‌ها بتواند زمینه حرکتی خوب، مؤثر و مفیدی را در احیا و ارتقای توانمندی‌ها در این حوزه به وجود آورد.

درویش امیری رویکرد دیگر سازمان میراث فرهنگی را تقویت برنامه‌های جذب گردشگران داخلی و خارجی اعلام کرد و ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تعاملات مثبت با کشورهای مختلف 20 تا 30 درصد ورودی گردشگران خارجی در سال‌جاری افزایش یافته و انتظار می‌رود این فرآیند همچنان توسعه پیدا کرده و تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گردشگری به عنوان یکی از صنایع پردرآمد در دنیا از ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند در توسعه مناطق مختلف کشور به ویژه مشگین‌شهر تأثیرگذاری خاصی داشته باشد که در کنار گردشگری طبیعی و آب‌های گرم باید گردشگری تاریخی و همچنین سلامت نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی با اعلام حمایت از ثبت جهانی کوه سبلان به عنوان یک اثر طبیعی اضافه کرد: تلاش و جدیت ما بر این است تا این امر بیش از هر زمان دیگر زمینه تعالی جمهوری اسلامی ایران را در ثبت و نگهداری بهترین آثار طبیعی و تاریخی به وجود آورد.


5445560
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است