استانی 18:00 - 02 تیر 1397

۱۲ کمپ ترک اعتیاد در استان زنجان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری  بعد از ظهر شنبه در بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان زنجان، افزود: پیشگیری از اعتیاد شامل کلیه تدابیر و فعالیت‌هایی است که از پیدایش بیماری اعتیاد و شدت یافتن بیماری و عوارض و تبعات ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان اقدامات متعدی در راستای پیشگیری از اعتیاد انجام می‌دهد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مباحث در این زمینه آگاه سازی است.

محمدی با بیان اینکه سطوح مختلفی برای ارائه خدمات از سوی بهزیستی پیش بینی شده است، گفت: سطح اول پیشگیری اولیه اقداماتی است که برای جلوگیری از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر و یا به تأخیر انداختن سن شروع مصرف است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های بهزیستی کشور و دفتر اعتیاد کشور با اولویت آگاه‌سازی و اطلاع رسانی و مشارکت اجتماع اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۲ کمپ ترک اعتیاد در استان زنجان فعال است که سالانه بیش از ۱۲ هزار نفر از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.

محمدی گفت: سیاست سازمان بهزیستی ارتقای سطح زندگی مددجویان است که در این راستا بهزیستی زنجان  در راستای ایجاد فضای مناسب برای اشتغال و رفع چالش‌ها این قشر اقدام می‌کند.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر زنجان لزوم معرفی کارکرد کمپ‌های ترک اعتیاد را  مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از شهروندان دیدگاه منفی نسبت به کمپ دارند ولی معرفی کمپ‌ها یک واقعیت دردناک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

احمد نصیری با بیان اینکه تلاش برای رفع معضل اعتیاد را یک وظیفه همگانی و نیازمند برنامه ریزی کارشناسشی دانست و افزود: مبارزه به معضل اعتیاد یک فعالیت و اقدام فرا بخشی است و باید همه ارکان جامعه با حساسیت نسبت به این موضوع در راستای رفع آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان همواره در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه پیشتاز بودند، تلاش برای رفع معضل اعتیاد را یک امر خیر و دارای جنبه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های اجتماعی متعددی در استان انجام می‌شود و امر مبارزه به مواد مخدر به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.


9819935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است