علمی فناوری 15:45 - 07 خرداد 1394
رئیس سازمان بهزیستی در اولین سمینار ملی مدیریت توانبخشی:
رئیس سازمان بهزیستی گفت: حفظ سلامت به عنوان مولفه توسعه پایدار اجتماعی است و نباید سلامت اجتماعی را رها کرد و تنها به دنبال سلامتی جسم بود و در این راستا سازمان بهزیستی برای بهتر زیستن مردم از خدمات علمی تخصصی از دانشگاه علوم بهزیستی حمایت می‌کند.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در اولین سمینار ملی مدیریت توانبخشی و در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ارکان سلامت از وزارت بهداشت به عنوان ارائه دهنده خدمات سلامت،‌ سازمان‌های بیمه‌گر، به عنوان خریداران نظام سلامت و همچنین مردم تشکیل شده است ولی در خیلی از جاها ضلع سوم که مردم هستند نادیده گرفته شده است. 


نظام ارائه خدمات سلامت و آموزش با چالش مواجه است 


وی در ادامه اظهار داشت: نظام ارائه خدمات سلامت و آموزش با تمام دستاوردهای مطلوب نظیر تغییر و تحول و غیره با چالشهایی نیز مواجه است که خوشبختانه نگاه دولت تدبیر و امید به خدمات سلامت از اولویت‌های کاری بوده و باید نگاه علمی تخصصی آن را در نظر داشت. 


محسنی بند پی با اشاره به آمار و ارقام حمایت سازمان بهزیستی، رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت گفت: با نقاط قوتی که داریم در برخی رشته‌ها نیازمند تغییر نگرش هستیم تا با بهره گیری از منابع علمی پایدار بتوانیم به رویکردهای جدید به منظور ارائه خدمات سلامت جسمی و اجتماعی مردم بپردازیم. 


محسنی بند پی با اشاره به آمار بالای فقر حرکتی، تصادفات، بیماری‌های قلبی و عروقی، تعدد جانبازان جنگ تحمیلی و بروز معلولیت‌ها، توانبخشی را نقطه عطفی برای سلامت کشور بر شمرد. 


وی همچنین هزینه بالای ارائه خدمات توانبخشی‌، تجهیزات، لوازم توانبخشی و پوشش‌های بیمه‌ای را موانع بهره‌مندی مردم از خدمات توانبخشی عنوان کرد. 


محسنی گفت: اگر خدمات توانبخشی فراگیر و مناسب باشد و پوشش سلامتی جسم و روح مد نظر قرار بگیرد با توجه به پتانسیل دانش‌آموختگان توانبخشی و علوم بهزیستی می‌توانیم شاهد به‌زیست شدن جامعه باشیم. 


وی تدوین برنامه استراتژیک مبتنی بر علم و تخصص توانبخشی،‌حمایت های بیمه ای،‌ توجه به سلامت اجتماعی و مشارکت فعالانه محققان عرصه توانبخشی در شورای عالی بهزیستی را گامی مهم در رسیدن به بهزیست شدن جامعه عنوان کرد. 






انتهای پیام/ 

6461231
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مطالعه‌ای جدید نشان داده است «شب‌پره‌های بِلا» (Bella moths) از سم برای جذب جفت خود استفاده می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است