گوناگون 12:47 - 28 مهر 1397

پیش از انقلاب اسلامی برای نابودی اوقاف تلاش شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع حجت‌الاسلام محمدی و معارفه حجت‌الاسلام خاموشی، روسای سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان کشوری و لشگری و معاونان و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف پیش از ظهر امروز، شنبه ۲۸ مهر ماه در محل این سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: چون در آستانه اربعین هستیم و این حرکت عظیم از تمامی نقاط  شروع شده است، دیشب کتاب «مهجه البیضا فی احیای الاحیا» از تألیفات ملا محسن فیض کاشانی را مطالعه می کردم. در آن جا به آداب سفر برخورد کردم. ایشان در فضیلت اربعین نکاتی را در این کتاب آورده اند. به عنوان مثال پیامبر اکرم به حضرت علی(ع) می فرماید: هر کس مرا زیارت کند چه در حال حیاتم چه در حال مرگم و همچنین تو و فرزندانت را چه در حال حیات تان و چه در حال مرگ تان زیارت کند، من ضمانت می کنم که در روز قیامت از گرفتاری ها و شدائد آن روز نجات شان دهم و او را در بهشت هم درجه خودم قرار دهم.

وی افزود: در روایت دیگری از موسی بن جعفر(ع) آمده است کمترین چیزی که نصیب زوار امام حسین (ع) می‌شود که اگر حقش را بشناسد، این است که تمام گناهان آن زائر بخشیده می‌شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: سازمان اوقاف سازمانی عظیم و ریشه دار است و این نام، نام مقدسی است. می دانید در طول تاریخ مخصوصاً رضاخان به این سازمان چه گذشته است. این فرد کمر به نابودی این سازمان بست. امام(ره) در خاطرات شان می گوید که آقای صدوقی روضه ای داشت و چون رضاخان ممنوع کرده بود، قبل از اذان صبح شروع می شد و بعد از اذان صبح تمام می شد و سپس پراکنده می شدند. همچنین هنگام روضه گفته می شد آهسته گریه کنید. در آن زمان املاک موقوفه را به کشاورزان فروختند تا نامی از وقف نماند. امام راحل پس از انقلاب تمام موقوفات و رقبات را برگرداندند و تمام اسناد را اصلاح کردند.

گلپایگانی سپس عنوان کرد: رضاخان فرهنگ این ملت را نابود کرد. برای تسلط جهان خواران مهم ترین عامل، نابودی فرهنگ یک ملت است. باید به فرهنگ خود بنازیم و آن را حفظ کنیم. سید جمال الدین اسدآبادی با نامه ای که از بصره برای مرحوم میرزای شیرازی می نویسند و خطرات قرارداد تنباکو را می نویسند باعث می شوند که میرزای شیرازی آن فتوا را در تحریم تنباکو بدهند. این قرارداد فقط به مسأله تنباکو مربوط نمی شود. در این قرار داد می خواستند کشور را تقسیم کنند که اسباب شرم بود. در آن نامه همچنین می گوید: البانک و ما ادراک ما البانک. پیش بینی می کرد که بانک به چه سرنوشتی دچار شود.

وی همچنین گفت: باید اعتقادات مان و حقایق دین را مدام برای مردم بگوییم. نگفتن باعث می شود که به تدریج فراموش شوند. باید بگوییم که حجاب از اصول مسلم دین است. بزرگترین مسئله که باید سرلوحه فعالیتها و برنامه‌های شما باشد، تبلیغ دین اسلام باشد؛ از ابراز عقیده هم نترسید و با دل محکم، حقایق دین را برای مردم بگویید. در آخرین صحبت های رهبری دیدید که بیشترین تأکید ایشان بر جوانان است. دشمنان خیال می کنند نظام ایران نابود می شود اما دیدید که مقام معظم رهبری خطاب به او گفت: شتر در خواب بیند پنبه دانه. این نظام تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ان شا الله می ماند و رهبری برنامه ۵۰ ساله آینده نظام را ابلاغ کرده اند.

گلپایگانی افزود: در پیش از انقلاب ضیافت های آن چنانی شاه از اموال موقوفه و تأمین مخارج دانشجویان بهائی از موقوفات حضرت رضا(ع) جای تأسف داشت. از آقای محمدی تشکر می کنم که در این ۸ سال همه توان شان را برای پیشرفت این سازمان گذاشتند. همچنین باید تبریک بگویم به حجت الاسلام خاموشی. ایشان کوله باری از تجربه هستند. مخصوصاً ۱۷ سالی که سازمان تبلیغات را اداره می کردند. ان شا الله با همان تجربیات این سازمان را اداره خواهند کرد. از تمام مسئولین و کارکنان سازمان اوقاف تقاضا دارم که هر چه در توان دارید به ایشان کمک کنید چون یک دست صدا ندارد.


9948145
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است