استانی 17:34 - 10 مهر 1399

محصولات کشاورزی پارس آباد برندسازی شود/تولید ۴۸۰۰ تن برنج در مغان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم امامی بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از مجموعه برنج‌کوبی و تولید بذر شهرستان با بیان اینکه کشاورزی در مغان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است اظهار کرد: در فصل کشت امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز به کشت محصول برنج اختصاص یافته است.

وی از پیش‌بینی برداشت چهار هزار و ۸۰۰ تن شلتوک و ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج خالص و سفید از این مزارع خبر داد و گفت:

فرماندار پارس آباد به کیفیت برنج تولیدی و کشت شده پارس آباد اشاره کرد و افزود: با اینکه برنج شمال در کشور شناخته شده است ولی عطر و طعم برنج مغان در کنار کیفیت دیگر محصولات کشاورزی مشتریان خاص خورد را دارد.

امامی بسته بندی محصولات کشاورزی را مؤثر در فروش دانست و گفت: متأسفانه صنعت بسته بندی و برندسازی در استان به صورت حرفه ای دنبال نمی‌شود و اکثر محصولات کشاورزی استان به صورت خام و فله‌ای از استان خارج می‌شود.

وی افزود: فعالان بخش کشاورزی و کشاورزان و تولید کنندگان باید با ارائه بسته بندی‌های مناسب نسبت به برندسازی محصولات خود اقدام کنند.

فرماندار پارس آباد از کاهش ضایعات برنج تولیدی در پارس آباد خبر داد و گفت: استقرار مدرن‌ترین و به روزترین تکنولوژی شالی‌کوبی برنج در مجموعه برنج‌کوبی و تولید بذر شهرستان موجب افزایش راندومان تولید و نیز سود حاصل از فروش برای کشاورزان خواهد داشت.


10743805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است