استانی 16:09 - 28 مهر 1393
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان، گفت: یک قلاده گرگ که در یک کارگاه نگهداری می‌شد تحویل اداره‌کل محیط زیست زنجان شد.

تحویل یک گرگ به محیط‌زیست زنجان

تورج قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، از تحویل یک قلاده گرگ از سوی یک شهروند زنجانی به اداره‌کل محیط‌زیست زنجان خبر داد.

وی تصریح‌کرد: یک قلاده توله گرگ نزدیک به دو سال پیش توسط یک شهروند زنجانی به اسارت درآمده و در کارگاهی در شهر زنجان نگهداری می‌شد که با اطلاع‌رسانی این شهروند به اداره‌کل محیط‌زیست زنجان گرگ تحویل اداره‌کل محیط‌زیست زنجان شد.

قاسمی افزود: این حیوان با توجه به تغذیه دستی و اهلی بودن شرایط بازگشت به طبیعت را نداشته و قابل رهاسازی نخواهد بود و باید در مراکزی مانند باغ‌وحش‌ها که از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست مورد تأئید است، نگهداری شود.

وی گفت: این گرگ هم‌اکنون در مکانی که از سوی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان به این منظور تعبیه شده است نگهداری شده و به احتمال زیاد به مرکز بازآموزی سازمان حفاظت محیط‌زیست در پارک طبیعت پردیسان تهران انتقال داده خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اظهارات شهروند زنجانی مبنی بر زخمی‌بودن حیوان در زمان به اسارت گرفتن، انتظار داشتیم این گرگ در همان ابتدا به اداره‌کل محیط‌زیست زنجان تحویل داده می‌شد، لذا از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به اداره‌کل محیط‌زیست استان اطلاع داده و از نگهداری چنین حیواناتی در محیط‌های خانگی و کارگاهی خودداری کنند، چرا که احتمال خطر در چنین مواقعی همیشه وجود دارد.

وی افزود: چنین حیوانی وقتی در اسارت نگهداری شود و به صورت دستی تغذیه می‌شود، دیگر قادر به بازگشت به طبیعت نخواهد بود و نسل حیوان نیز تهدید شده و به منزله حذف از طبیعت تلقی می‌شود، چرا که این گونه دیگر قادر به ایفای نقش اکولوژیکی خود در طبیعت نخواهد بود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست زنجان گفت: متأسفانه زیاده‌خواهی بعضی از افراد با شکارهای غیرمجاز طعمه این‌گونه و سایر گونه‌ها و تغییر کاربری‌های غیرقانونی موجب تهدید برخی از گونه‌های جانوری شده و چنانچه ادامه داشته باشد تبعات ناشی از آن غیرقابل جبران خواهد بود.

قاسمی گفت: نگهداری گونه‌های جانوری بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست در اسارت جرم محسوب شده و انتظار داریم هم‌استانی‌ها در صورت مشاهده موارد مشابه به نزدیک‌ترین واحد محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

انتهای پیام


4994375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است