فرهنگی‌هنری 15:57 - 14 مهر 1394
گزارش کامل فارس از اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: امروز خانواده تئاتر داغدار یکی از بهترین هنرمندان این عرصه است. همچنین مرضیه برومند در بزرگداشت خود در اختتامیه این جشنواره خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم گفت: امید ایران به شماست و تا زمانی شما باشید من هرگز نمی‌میرم.

جشنواره تئاتر کودک به یاد هما روستا به پایان رسید/ مرضیه برومند، خطاب به کودکان و نوجوانان: تا زمانی که شما باشید من هرگز نمی‌میرم

 به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ساعاتی پیش با حضور علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاضل عبادی مدیرکل ارشاد استان همدان، الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان و جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی همدان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فاضل عبادی مدیرکل ارشاد استان همدان و رئیس این دوره از جشنواره  طی سخنانی گفت: در این دوره از جشنواره میهمان‌هایی از استان های مختلف ایران و ده کشور جهان در همدان حضور داشتند و استقبال 130 هزار تماشاچی از این جشنواره مهر تاییدی بر ادامه راه آن است.

وی افزود: در این دوره از جشنواره 480 هنرمند در قالب 48 گروه نمایشی در 8 بخش خردسال، کودک، نوجوان، بین الملل، خیابانی، نمایش نامه نویسی، کاره گاه های آموزشی، نشست‌های تخصصی و  تئاتر دانش آموزی حضور داشتند.

عبادی در پایان خاطرنشان کرد: واگذاری بخش عمده ای از برگزاری جشنواره به بخش خصوصی، تامین محتوای تربیتی و آموزشی، برنامه ریزی و اجرای مناسب، توجه به عدالت فرهنگی و صرفه جویی بدون شعار از ویژگی های جشنواره بیست و دوم بود.

*جشنواره به یاد هما روستا به پایان می‌رسد

پس از برگزاری مراسم تقدیر از مهمان بخش بین‌الملل جشنواره، شهرام کرمی این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان طی سخنانی با تسلیت درگذشت مرحوم هما روستا اظهار کرد: امروز خانواده تئاتر داغدار یکی از بهترین هنرمندان این عرصه است و این جشنواره به یاد هما روستا به پایان می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره بیست و دوم با شور و انرژی هنرمندان و با تمام و نقاط قوت و ضعف خود امروز به پایان می رسد؛ گفت: از همین امروز با جدیت بیشتر برای آغاز جشنواره بیست و سوم تلاش خواهیم کرد چرا که هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان را پشتوانه‌ای بسیار خوب و سرمایه ای عظیم برای کشور هستند و به سهم خودم از هنرمندان نجیب، شریف و کم توقع تئاتر تشکر می کنم.

کرمی با بیان اینکه برگزاری پربار جشنواره بعدی نیاز به حمایت بیشتر دارد، افزود: امسال سال تئاتر نامگذاری شده و امیداوریم این نامگذاری منجر به حمایت از جریان تئاتر کودک و نوجوان در سراسر کشور شود.

*مرضیه برومند، خطاب به کودکان و نوجوانان: تا زمانی که شما باشید من هرگز نمی‌میرم

 بزرگداشت مرضیه برومند بازیگر و هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر برنامه بعدی این مراسم بود که با پخش کلیپی درباره این هنرمند آغاز شد و با تشویق پرشور حضار و همخوانی سرود سریال خاطره‌انگیز «خونه مادر بزرگه» همراه شد.

برومند پس از حضور در جایگاه، خطاب به هنرمندان حاضر در مراسم گفت: در سال‌های گذشته اجرای نمایش به این راحتی نبود، هنرمندان نسل ما بسیار تلاش کردند واکنون شما حاصل زحمات من و دیگر هنرمندان هستید. شما بهترین جایزه و بزرگداشت برای من هستید.

وی سپس خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم نیز گفت: امید ایران به شماست؛ ایران و فرهنگ ما به شما نیاز دارد، شما ادامه من هستید و تا زمانی شما باشید من هرگز نمی‌میرم.

رضا بابک، بهرام شاه محمد لو، علی مرادخانی، محمد ابراهیم الهی تبار و فاضل عبادی با حضور روی سن از این هنرمند شناخته شده و محبوب تئاتر و سینمای کودک و نوجوان تقدیر کردند.

*مرادخانی: تئاتر گنجینه مهمی است که باید حفظ و نگهداری شود

 علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی بعدی این مراسم که طی سخنانی کوتاه و در میان همهمه شدید حضار، با بیان اینکه باید تلاش کنیم تئاتر کودک و نوجوان در سایر استان های کشور هم رونق یابد؛ اظهار کرد: هر شهر باید سالن مخصوص اجرای تئاتر کودک و نوجوان داشته باشد.

وی با بیان اینکه تئاتر گنجینه مهمی است که باید حفظ و نگهداری شود؛ افزود: امسال استقبال از تئاتر کودک و نوجوان در همدان بسیار مطلوب و قابل تقدیر بود. به همین خاطر مرکز هنرهای نمایشی نیز باید ضمن حمایت از نمایش های کودک و نوجوان، زمینه حضورگروه های داخلی در فضاهای بین المللی فراهم کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره بیست و دوم به اتمام رسید و امیدواریم رود برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تا آن‌جا ادامه یابد که روزی شاهد سه رقمی شدن تعداد برگزاری این جشنواره باشیم!

* استان همدان آماده میزبانی تمام فعالیت های کودک و نوجوان است

محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان آخرین سخنران این مراسم بود که اظهار کرد: جشنواره‌های کودک و نوجوان جایگاه ویژه ای در دنیا دارند و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به نام همدان در جهان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه محور حرکت همدان در راستای فعالیت های کودک و نوجوان کشور است، عنوان کرد: همدان از برگزاری تمام فعالیت های کودک و نوجوان استقبال می کند و این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز با همراهی مردم، مسئولان و هنرمندان فرهنگ دوست  همدان برگزار شد.

الهی تبار با تأکید بر اینکه استان همدان آماده میزبانی تمام فعالیت های کودک و نوجوان است، افزود: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان سندی بر آمادگی استان همدان در راستای برگزاری فعالیت های بین المللی کودک و نوجوان است و اعلام آمادگی مسئولان برای میزبانی از این برنامه‌ها برگرفته از استقبال مردم همدان است.

در پایان این مراسم برگزیدگان بخش جایزه ویژه مردمی در چهار بخش بین الملل، کودک، نوجوان و جنبی اعلام شد که در بخش بین الملل به نمایش «چهل تیکه» از آفریقای جنوبی، در بخش کودک نمایش «یک دنیای رنگی» به کارگردانی فریبا یعقوب لو، در بخش نوجوان نمایش «آب و دیگران» کاری از علی ناصحی و در بخش جنبی نمایش «گل‌پری» به کارگردانی محسن پورقاسمی شایسته دریافت جایزه شدند.


7169598
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است