بین‌الملل 11:47 - 03 آبان 1393
در دیدار با نماینده آمریکا در ائتلاف ضدداعش
وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با نماینده آمریکا در ائتلاف ضدداعش خواستار مبارزه مستقل و تدریجی نیروهای عراقی با عناصر گروه تروریستی داعش در این کشور شد.

فابیوس: خود عراقی‌ها باید به تدریج به مبارزه با داعش بپردازند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه (دیروز) با ژنرال «جان آلن» نماینده ویژه و هماهنگ کننده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد‌داعش که به همراه «رابرت مک‌گورک» به پاریس سفر کرده بود، دیدار کرد.

به نوشته نشریه فرانسوی اورینت لوژور، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه (دیروز) در پایان دیدار و گفت‌وگو با ژنرال «جان آلن» نماینده ویژه و هماهنگ کننده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد‌داعش در پاریس، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در اظهاراتی ضمن تأیید حمله پنجشنبه شب جنگنده‌های فرانسوی رافائل به مواضع داعش در عراق در چارچوب اتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا اعلام کرد: «این حمله به هدف موردنظر خود دست یافت و  تلفاتی را در صفوف دشمن برجا گذاشت.»

وی بدون اشاره به شمار تلفات و کشته شدگان این حمله افزود: «مشارکت هواپیماهای فرانسوی در این شب بسیار مؤثر واقع شد و تخریب‌های بسیار قابل‌توجهی صورت گرفت.»

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه تصریح کرد: «آنچه ما برای آن تلاش می‌کنیم این است که عراقی‌ها از این پس کم‌کم تحت حمایت دولت فراگیر خود، بتوانند به خودی خود به مبارزه با داعش بپردازند.»

فابیوس همچنین در خصوص پیشروی نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در سوریه در راستای مبارزه با عناصر داعش گفت: «من با ژنرال آلن در این باره صحبت کردم و ایشان اظهار داشتند که مبارزه با داعش تحت هیچ شرایطی نباید منجر به تسهیل عملیات‌های بشار اسد علیه مخالفان میانه‌رو شود؛ در غیر این صورت ما در شرایط کاملا غیرمؤثری قرار خواهیم گرفت.»

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، ژنرال جان آلن به همراه رابرت مک‌گورک روز جمعه در سفری وارد پاریس شدند و در آنجا با وزیر امور خارجه فرانسه، ژنرال «بنوآ پوژا» و دیگر مقامات ارشد دولت فرانسه درباره مشارکت در تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی برای شکست داعش دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

نمایندگان آمریکا در ائتلاف ضددداعش طی این سفر ضمن استقبال از حمله روز پنجشنبه فرانسه به مواضع داعش در عراق، از پاریس به دلیل حمایت‌های مستمر از نیروهای عراقی و مخالفان سوریه تشکر کرده و خواستار ادامه کمک‌های انسانی فرانسه به مردم عراق و سوریه شدند.

نمایندگان آمریکا در ائتلاف ضددداعش همچنین از مقامات فرانسوی به دلیل حمایت دیپلماتیک خود از تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی از جمله میزبانی نشست پاریس تشکر کردند.


5032828
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد به هیأت نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد دستور داده تا از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به نیرو‌های امدادرسان لبنانی شکایت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است