استانی 15:20 - 06 اردیبهشت 1397
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن می‌تواند برای استان کرمان را منشا خیر دانست و عنوان کرد: تحقق این مهم موجب رونق واحدهای صنعتی کوچک و واحدهای صنفی و تولیدی شود.

خیر معادن کرمان به کرمانی‌ها می‌رسد؟

به گزارش ایسنا، "مهدی حسینی‌نژاد" ظهر امروز 6 اردیبهشت‌ماه در جلسه انتقال حساب و گردش مالی و خرید و فروش معادن و دفاتر مالی شرکت‌های معدنی گفت: با توجه به مصوبات شورای معادن استان کرمان و پیگیری‌های صورت گرفته باید حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن کرمان به استان انتقال یابد.



وی انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن می‌تواند برای استان کرمان را منشا خیر دانست و عنوان کرد: تحقق این مهم موجب رونق واحدهای صنعتی کوچک و واحدهای صنفی و تولیدی شود.



رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: امیدواریم در جلسه امروز شورای معادن استان کرمان بتوانیم راهکاری برای انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن به صورت برنامه زمان‌بندی مدون شده برای تصویب نهایی داشته باشیم.



همچنین اسماعیلی، کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه گفت: حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن باید در استان‌های محل ذخایر معدنی صورت گیرد.



وی بیان کرد: در نخستین جلسه شورای معادن استان کرمان مقرر شد حداکثر ظرف یک ماه شرکت‌های مذکور نسبت به انتقال گردش مالی انتقال دفاتر مالی و حوزه مالیاتی خود به استان اقدام کنند.



وی از برگزاری جلسات متعدد با مسؤولان شرکت‌های معدنی، ارسال نامه‌های پیگیری در زمینه انتقال حساب‌های بانکی گردش مالی دفاتر مالی و حوزه مالیاتی و تهیه لیست پیمانکاران شرکت منطقه مس کرمان و شرکت گل‌گهر خبر داد و مطرح کرد: اعلام مس منطقه کرمان مبنی بر انجام تمام فعالیت‌های مالی در استان کرمان، اعلام شرایط مورد نیاز برای انتقال گردش حساب به داخل استان توسط شرکت میدکو و پیگیری درباره راست‌آزمایی اطلاعات دریافت شده در زمینه وضعیت گردش حساب شرکت‌ها از شورای عالی بانک‌ها نیز صورت گرفته است.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن به استان‌های محل معادن مصوب شده است و با کسی تعارف ندارد، لذا این مهم یک وظیفه قانونی است و همه باید آن را اجرا کنند.



حبیب الله نیکزادی در جلسه انتقال حساب و گردش مالی و خرید و فروش معادن و دفاتر مالی شرکت‌های معدنی با تاکید برآنکه کارخانجات باید درصد آلایندگی‌ها را به استان‌ها پرداخت کنند، گفت: آنچه که از معادن استان کرمان استخراج می شود حال خام یا تولید نهایی باید سهم استان مشخص و در حساب های بانکی استان وارد شود.



وی به قانون انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن به استان‌های محل معادن اشاره کرد و افزود: وقتی منابعی وجود داشته باشد، بانک‌ها می‌توانند منابع را در اختیار بگذارند و دیگر بهانه‌ای برای عدم پرداخت تسهیلات ندارند.



وی با بیان این مطلب که بانک‌ها هم وظیفه دارند زمانی که اعتبارات شرکت‌های معدنی را نگه می‌دارند به پرداخت تسهیلات بپردازند، عنوان کرد: قانون را باید اجرا کرد و باید از خدماتی که آقایان استفاده می‌کنند به مردم هم برسد و معادن استان کرمان هم پیشرفت کنند بنابراین شرکت‌های معدنی در هر بانکی که می‌خواهند، حساب‌هایشان را باز کنند و بانک هم باید شروط آنها را بپذیرد.



نیکزادی با اشاره به اینکه در بانک‌ها رقابت برای گرفتن حساب شرکت‌های معدنی وجود دارد، عنوان کرد: بازه زمانی برای انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن استان کرمان گذاشته شود، زیرا قرار نیست ثروت‌های معدنی ما استفاده شود، اما ما منافع را نداشته باشیم زیرا این ظلم آشکار است که به مردم می‌کنیم.

انتهای پیام


9759105
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است