فرهنگی‌هنری 15:44 - 26 مهر 1397
عضو هیات علمی دانشگاه هنر:
یک نویسنده و مستندسازگفت: باید با ابزار هنر و رسانه شکوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی کنیم.

هنر و رسانه شکوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی می‌کند

به گزارش ایسنا، حبیب احمدزاده ظهر امروز در هم اندیشی زیارت اربعین، روابط میان فرهنگی و همزیستی اجتماعی در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم اظهار کرد: شناخت تجارب و فرصت‌ها و تهدیدها سه عنصر مهم در مستند سازی و روایت حقایق است. بسیاری از همایش‌ها و کنفرانس ها چون نیاز مخاطب و نسل جوان را نمی شناسند با هزینه های زیادی بدون خروجی برگزار می شود و دستاوردی ندارد اما اگر کاری از دل برآید و در معنای واقعی با مخاطب ارتباط برقرار کند می تواند اثرگذار باشد.لذت سمعی و بصری و کاربرد مفاهیم دو مولفه مهمی است که می‌تواند هر اثر هنری و رسانه ای را دارای خروجی مناسب کند.اگر بسیاری از مفاهیم ارزشی در جامعه تبیین نشده و با انبوهی از هجمه‌ها و آسیب‌ها مواجهیم به واسطه آن است که نتوانسته‌ایم در عرصه هنر و رسانه اثری بر مخاطب خود داشته باشیم و دشمن جلوتر از ما با سرمایه گذاری به فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ غرب می‌پردازد.اصحاب هنر و رسانه نباید بی‌تفاوت از کنار ظرفیت نسل جوان و بسیاری از رویدادهای ارزشی و انقلابی و فرهنگی و اجتماعی عبور کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اظهار کرد:سالها پیش صدام جنگ علیه ایران را آغاز کرد تا میان شیعه و سنی و کرد عراق و ایران تفرقه ایجاد کند اما نتوانست و پس از سالها دیدیم ائتلاف و همبستگی ملت ایران و عراق بیشتر شد. ملت ایران در طول این سالها می‌دانست که با نیروهای بعث در عراق روبرو هستند و ملت مظلوم عراق نیز خود قربانی ستم و ظلم بعثی‌ها بودند.در سال 89 و سی‌امین سالگرد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با حضور تعدادی از هنرمندان کشورمان جمعی از کودکان ایرانی و عراقی را در مرز دو کشور گرد هم آوردیم و پیام صلح دو ملت را به گوش جهان رساندیم و امروزه راهپیمایی عظیم اربعین یک فرصت طلایی برای معرفی پیام صلح و دوستی و برادری به گوش جهانیان است.آثار هنری زیادی از اربعین حسینی و زیارت آن توسط مردم جهان ساخته شده است اما هنوز ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای زیادی در این رویداد مهم وجود دارد.معرفی اربعین زبان خاص خود را می‌خواهد تا در دلها اثر بگذارد. کار هنری و فرهنگی نیز سختی‌ها و دشواری‌های زیادی دارد و تا شجاعت پشت سر نهادن دشواری ها را نداشته باشیم اثری ماندگار خلق نمی‌شود.

احمدزاده اظهار کرد:دشمن امروز نیز برای وحدت ملت ایران و عراق برنامه دارد و در تلاش است با برخی حاشیه‌سازی‌ها این پیوند را از هم بگسلد اما هوشیاری هنرمندان و اصحاب رسانه و ملت ایران و عراق و تکیه بر نقاط مشترک می‌تواند تمامی این دسیسه‌ها و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم تا مردم به ویژه نسل جوان را جذب کنیم. باید با ابزار هنر و رسانه شکوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی کنیم. 

انتهای پیام

9946658
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است