بین‌الملل 19:57 - 12 مهر 1394
یک روزنامه مصری در تحلیلی با اشاره به عدم شفافیت و بی‌مسئولیتی دیپلمات‌های مصری در عربستان در قبال قربانیان حادثه منا، به شدت از نوع عملکرد مصری‌ها در این فاجعه انتقاد کرد.

انتقاد شدید روزنامه یوم السابع از عملکرد وزارت خارجه مصر در قبال فاجعه منا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد الدسوقی رشدی» ستون نویس روزنامه یوم السابع در مطلبی با اشاره به اینکه شهروندان مصری در حادثه منا بدون هیچ حامی و مدافعی جان خود را از دست دادند تصریح کرد که مسئولان دولت قاهره توانایی در اداره بحران به جز انتشار اخبار کذب ندارند.

نویسنده این مطلب با اشاره به اینکه نحوه عملکرد دولتمردان مصری در حادثه منا عاری از شفافیت و تحرک بود که نشان از ناتوانی در مدیریت بحران است، تصریح کرد که در روز وقوع حادثه در عید قربان رسانه‌ها و منابع رسمی بجای پرداختن به حادثه برای درآوردن مردم از نگرانی، مشغول بازی دو تیم الزمالک و الاهلی بودند.

ستون نویس یوم السابع با اشاره به اینکه پس از وقوع حادثه منا بعثه اکثر کشورها برای دفاع از حقوق حجاجشان وارد عمل شدند نوشت: بعثه مصر در مکه تا 24 ساعت در قبال این حادثه سکوت کرد و این درحالی بود که بعثه کشورهای ایران، پاکستان، هند و برخی کشورهای آفریقایی وارد عمل شده بودند و در این میان هنوز یک کلمه از دولت درباره این حادثه نشنیده‌ایم.

محمد الدسوقی در ادامه با بیان اینکه اولین واکنش رئیس بعثه مصر پس از به راه افتادن پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد تاکید کرد که مسئول بعثه مصر در ابتدا گفت که هیچ تلفاتی در میان حجاج مصری نبوده و نه کسی کشته شده، نه کسی زخمی و نه مفقودی وجود دارد که این خبر در ابتدا خوشحال کننده بود.

وی افزود: زمانی که تصاویر مربوط به حجاج مصری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و فریاد خانواده‌های قربانیان به آسمان برخواست، بعثه مصر اعلام کرد که 55 حاجی جان خود را از دست دادند و سپس اعلام کردند که 120 نفر نیز مفقود هستند.

ستون نویس روزنامه یوم السابع در ادامه عملکرد مقامات مصری را شکست خورده توصیف کرد و نوشت: مسئولان بعثه مصر در این ماجرا مقصر و مجرم هستند و از آن بدتر کنسولگری مصر در جده بود که خبری از آنها نبود.

وی نوشت: کنسولگری هند در جده از همان ابتدا شماره تلفن حاجی‌های مفقود شده را پیدا کرد و سپس لحظه به لحظه اخبار مربوط به مفقودین و مجروحین را منتشر می‌کرد و در بیمارستان‌ها نیز پی‌گیر امور هندی‌ها بود اما در کنسولگری مصر در جده چیزی جز بی‌خیالی نبود و انگار افراد کشته شده مصری نبودند، در مقابل بیمارستان‌های عربستان خودروهای سفارت همه کشورهای حضور داشته الا سفارت مصر.

دو هفته پیش درپی بسته شدن مسیر حجاج آسیایی و آفریقایی در مکه توسط نیروهای امنیتی سعودی برای عبور کاروان خودروهای پسر پادشاه بسته شد که این مسئله منجر به ازدحام جمعیت و کشته شدن بیش از 4 هزار حاجی شد.


7162981
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش کره جنوبی به تازگی در حال بررسی ممنوعیت گوشی‌های آیفون در ساختمان‌های نظامی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دومینوی استعفای فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که وزیر دارایی این رژیم، فرماندهان نظامی را مسئول شکست در عملیات طوفان الاقصی می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر برنامه جهانی غذا می‌گوید غزه تا ۶ هفته دیگر هر سه مرحله ناامنی غذایی، سوء تغذیه و مرگ و میر به خاطر گرسنگی را پشت سر خواهد گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از مجلس سنای آمریکا به خاطر تصویب بسته کمک نظامی ۱۴ میلیارد دلاری برای اسرائیل تشکر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد: سئول و واشنگتن رزمایش فضایی مشترکی را برای آنچه که «دفع حملات مختل کننده سیستم موقعیت‌یابی جهانی و سایر تهدیدات فضایی کره شمالی» عنوان شد، برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه دور پنجم رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما در دریا، این روند به دلیل قطعی برق به حالت تعلیق درآمد.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کرملین در واکنش به انتقال کمک‌های میلیاردی آمریکا به اوکراین گفت که آن تغییری در میدان جنگ ایجاد نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی وزش باد شدید از صحرای بزرگ آفریقا به سمت یونان، شهر آتن در غباری نارنجی رنگ فرو رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت مدیریت تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن هدف دیدارها در این میزبانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت خارجه قطر هر دو گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است