استانی 13:51 - 05 اسفند 1398
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابلاغ دستورالعمل و توصیه‌های بهداشتی در خصوص نحوه گندزدایی سطوح و  بهداشت مواد غذایی به تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی خبر داد.

مردم بجای پول نقد از کارت‌خوان استفاده کنند

علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سلامت محیط و کار با توجه به شیوع کرونا ویروس، بیان کرد: ما در حوزه بهداشت محیط با ارسال دستورالعمل‌ها و راهنماهای گندزداها، ضدعفونی کننده‌ها و نظافت به تمامی اماکن، اتحادیه‌های صنفی، محیط‌های کارگری و شاغلین درخصوص پیشگیری و نظافت فردی افراد و کارکنان با استفاده از روپوش، دستکش و ماسک اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هم سلامت کارکنان و هم مراجعه‌کنندگان را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: سلامت کارکنان و مراجعه‌کنندگان با رعایت اصول بهداشتی و گندزدایی و همچنین شستن دست‌ها صورت خواهد گرفت. بیشتر مشکلات ما در این حوزه  افرادی هستند که با مراجعه  به اماکن عمومی نظیر رستوران‌ها و فست فودها نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

مدیرسلامت محیط و کارمعاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:  همکاران بهداشت محیط با نظارت شبانه‌روزی خود در بحث ضدعفونی‌کننده‌ها و نظافت سطوح  و همچنین بهداشت کارکنان و محیط این موضوع را پیگیری می‌کنند و از این حیث مشکل خاصی وجود ندارد.

حسنی با اشاره به اینکه قطرات عطسه و سرفه انتقال ویروس را انجام می‌دهند، گفت: از مردم و کارکنان انتظار می‌رود بهداشت فردی و اجتماعی خود را رعایت کنند تا با مشارکت مردم در خصوص پیشگیری از این بیماری به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی استفاده از دستکش را برای کاهش تماس‌های مکررو انتقال ویروس به کارکنان واحد های صنفی توصیه کرد و افزود: اگر فردی علایم بیماری شبیه سرماخوردگی دارد  ضمن مراجعه به پزشک باید از حضور در محیط کاری خودداری نماید. مردم نیز ضمن رعایت بهداشت فردی جهت کاهش آلودگی برای پرداخت هزینه از دستگاه‌های کارت‌خوان استفاده کنند و از مواد بسته بندی استفاده کنند و در صورت مشاهده تخلف با سامانه 190 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام


10411147
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است