بین‌الملل 14:44 - 03 فروردین 1397
کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه امروز (جمعه) نتایج انتخابات ریاست جمهوری را که ۱۸ مارس سال جاری میلادی برگزار شد، رسما اعلام کرد.

نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری روسیه منتشر شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از شمارش صددرصد صندوق‌های رای مشخص شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی روسیه با کسب ۷۶.۶۹ درصد آراء پیروز قاطع انتخابات ۱۸ مارس است.

براساس این بیانیه در جریان انتخابات، ۵۶ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۱۲ رای دهنده از ولادیمیر پوتین حمایت کردند.

در حالی که پاول گرودینین، نامزد حزب کمونیست با کسب ۱۱.۷۷ درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفته است، ولادیمیر ژیرینفسکی، نامزد حزب لیبرال دموکرات با کسب ۵.۶۵ درصد آراء جایگاه سوم را از آن خود ساخته است. کسنیا سوبجاک، از حزب ابتکار مدنی نیز با کسب ۱.۶۸ درصد آرا در جایگاه چهارم قرار گرفت.

الا پامفیلوا، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت: کمیسیون مرکزی انتخابات قصد دارد از تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، احزاب و کارشناسان علوم سیاسی دعوت کند تا گردهم آیند و در رابطه با اصلاحات قانون انتخابات به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

وی افزود: پس از پایان انتخابات می‌خواهیم از تمامی نامزدهایی که در این انتخابات شرکت داشتند، احزابی که آنها را نامزد کرده بودند، نمایندگانشان، کارشناسان مستقل و کارشناسان علوم سیاسی دعوت کنیم تا گردهم آیند و درباره آنچه که باید برای اصلاح قوانین‌مان به منظور رفع نیازهای کنونی جامعه انجام شود، به بحث و گفت‌وگو بپردازند، البته شایان ذکر است که در حال حاضر نیز کارگروهی درخصوص تغییر این قانون شکل گرفته است.

انتهای پیام


9723296
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است