استانی 22:12 - 29 اسفند 1396
استاندار آذربایجان غربی:
ارومیه – استاندار آذربایجان غربی احیای دریاچه ارومیه را از اهم برنامه های دولت در آذربایجان غربی در سال ۹۷ عنوان کرد.

احیای دریاچه ارومیه از مهمترین برنامه های دولت در سال ۹۷ است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی شهریاری در پیام نوروزی خود و از کنار پل میانگذر دریاچه جذب سرمایه و احیاء دریاچه ارومیه اهم برنامه های دولت در آذربایجان غربی در سال ۹۷ارومیه ضمن تبریک سال جدید به مردم آذربایجان غربی گفت:دولت امیدوار است با برنامه ریزی های درست، تلاش مدیران و همراهی مردم مسائل استان در سال جدید برطرف شود.

شهریاری به ظرفیت های موجود در آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: یکی از مهمترین عواملی که می تواند موجب برطرف شدن دو مشکل بیکاری و فقر در استان شود، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که لازمه آن فراهم ساختن زیرساخت های روانی جامعه است.

استاندار آذربایجان غربی با دعوت از مردم برای مشارکت در کلیه امور استان گفت: در ماه های گذشته تقاضا برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بررسی شده و تمرکز دولت برای جذب سرمایه ها به سمت رونق صنایع تبدیلی، صنایع معدنی و تولیدات کشاروزی است که می تواند با تأثیرات بالا نرخ بیکاری را در جامعه کاهش دهد.

شهریاری در بخش دیگری از پیام نوروزی خود به وضعیت دریاچه ارومیه هم اشاره کرد و گفت: دولت تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری کرده است و تصمیم دارد با اجرای برنامه ای ده ساله، نگین فیروزه ای ایران را احیا کند.

وی انتقال آب از سد های کانی سیب و چپر آباد و همچنین آب حاصل از تصفیه پس آب شهرهای ارومیه و تبریز را مهمترین طرح ها برای احیا دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: با عملی شدن تمامی این طرح ها از سه سال آینده نزدیک به  ۲ میلیارد آب درون دریاچه ارومیه سرریز می شود.


9721641
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است