بین‌الملل 15:20 - 03 فروردین 1396
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که امیدوار است کشورهای غربی به خطرات تلاش برای بی‌ثبات کردن اوضاع مقدونیه پی ببرند.

لاوروف: امیدوارم غرب به خطرات تلاش برای بی‌ثبات کردن اوضاع مقدونیه پی ببرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه (امروز) در آکادمی نظامی ستاد ارتش روسیه گفت که روابط بین مسکو و واشنگتن در حال حاضر در شرایط «آماده برای شروع فعالیت» قرار دارد زیرا دولت آمریکا در مراحل اولیه شکل‌گیری است.

خبرگزاری تاس گزارش کرد، لاوروف توضیح داد: «همکاران آمریکایی ما، دولت جدید آمریکا هنوز تمامی پست‌های موجود وزارت خارجه آمریکا، وزارت بازرگانی و دیگر سازمانها را پر نکرده است و بنابراین ما در حال حاضر در وضعیت آماده برای شروع فعالیت (استندبای) قرار داریم».

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که کشورهای غربی به خطرات تلاش برای بی‌ثبات کردن اوضاع مقدونیه پی ببرند.

وی در اینباره توضیح داد:  اوضاع کنونی مقدونیه، تقریباً پیجیده‌تر شده است. من حتی این اوضاع را بحرانی می‌نامم که به اوضاعی ختم شده است که تلاش‌هایی برای تجزیه این جامعه صورت گرفته است.

لاوروف ابراز امیدواری کرد که «غرب خطرات چنین تلاش‌هایی را درک کند».

انتخابات اوایل دسامبر مقدونیه به پیروزی بزرگترین حزب دموکراتیک اتحاد ملی مقدونیه منجر شد و این حزب 51 کرسی به دست آورد و 49 کرسی از مجموع 120 کرسی به حزب اصلی مخالفان موسوم به اتحاد سوسیال دموکرات مقدونیه داده شد. از آن زمان، احزاب تلاش کردند تا ائتلاف‌هایی را تشکیل دهند زیرا هیچ‌کدام از آنها تعداد کرسی‌های کافی در پارلمان برای تشکیل کابینه را نداشتند.

اوایل ماه مارس، وزارت خارجه روسیه اعام کرد که اتحادیه اروپا و آمریکا آشکارا مخالفان مقدونیه را حمایت می‌کنند و اعلام کرد که کمیسیونر اتحادیه اروپا و «فدریکا موگرینی» نماینده عالی اتحادیه اروپا و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در حال اعمال فشار به رئیس‌جمهوری مقدونیه هستند تا او را وادار کنند پست نخست‌وزیری را به مخالفان بدهد.


8945396
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تایید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود نرسیده است و این معنایی جز شکست ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس با دنباله روی از آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه بزرگترین بسته کمک نظامی لندن به کی‌یف اعلام کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی اتاق فکر هنگ کنگ معتقد است آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده سلاح در جهان نمی‌تواند حامی صلح و آرامش باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت آینده [منطقه]پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره شمالی با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است