استانی 16:37 - 04 مرداد 1396
استاندار فارس:
شیراز - استاندار فارس گفت: تا زمانی که نهادهای اجتماعی غیردولتی قدرت نگیرند، امکان توسعه در هیچ جامعه ای وجود ندارد.

نهادهای اجتماعی غیر دولتی ضامن توسعه و پیشرفت استان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در جمع فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان سروستان، مسائل اجتماعی را بر مسائل اقتصادی و عمرانی مقدم دانست و افزود: هیچ جامعه ای دچار تحول و پیشرفت نمی شود مگر اینکه خود افراد آن جامعه تلاش کنند.

وی ادامه داد: مهمترین سرمایه، در دنیای امروز سرمایه اجتماعی است و مهمترین شاخص آن نیز اعتماد مردم به یکدیگر و اعتماد متقابل بین مردم و مدیران و حاکمان است.

استاندار فارس تصریح کرد: در گام نخست این سرمایه اجتماعی و انسانی که زمینه ساز ایجاد اعتماد و سرمایه گذاری می شود و به دنبال آن سرمایه انسانی موثر و سرمایه فیزیکی به وجود می آید.

افشانی، سهم نخست استان از طرح ارتقاء توان تولید را ۵۱۷ میلیارد تومان دانست و افزود: به دنبال برداشته شدن سقف پرداخت تسهیلات رونق تولید و با تلاش های بسیاری که طی یک سال گذشته در استان انجام شده، میزان تسهیلات پرداختی در استان به ۶۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی، بر لزوم ایجاد امید و انگیزه در مردم نیز تاکید کرد و ادامه داد: انسان مایوس کاری نخواهد کرد و به کارهای خلاف کشیده می شود اما انسان امیدوار، خلاق است و برای کار تلاش خواهد کرد.

استاندار فارس با بیان این که خط آهن گلگهر-شیراز در پیوست قانون بودجه سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان اعتبار داشته که بیش از ۷۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی به آن تعلق پیدا کرده است، اظهار داشت: امسال نیز این طرح در قانون بیش از ۶۱ میلیارد تومان اعتبار دارد.

افشانی تصریح کرد: شما باید خودتان بخواهید تا تغییرات حاصل شود، با زبان شکایت نیست، با عمل کردن است؛ چنانکه سروده اند: دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

وی با اشاره به این که سروستان دارای نیروی انسانی توانمندی است که باید سازماندهی شود، گفت: با تشکیل تعاونی، تسهیلات با نرخ بهره مناسب به آن ها تعلق خواهد گرفت.

استاندار فارس با تاکید بر این که تجربه بشری را نمی توان نادیده گرفت، ادامه داد: در اروپا تا علم محدود و اندیشه مقید بود هیچ تحولی رخ نداد؛ اما بعد از آزادی اندیشه ها و باز شدن زنجیر از پای علم، تحولات عظیم علمی و اقتصادی و اجتماعی رخ داد.

افشانی با بیان این که با دستاورد های انقلاب صنعتی نمی توان مقابله کرد، گفت: ما باید تولید کنیم؛ شیعه با این منابع عظیم به ویژه در نهج البلاغه و نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، چیزی کم ندارد.

وی گفت: تا حزب قدرتمند ساخته نشود نمی توانیم در انتخابات ها کار درستی انجام دهیم؛ اگر حزب قوی داشته باشیم، افراد کار اجتماعی را تمرین می کنند و احزاب پاسخگوی عملکرد افرادی خواهد بود که معرفی کرده است.

وی اظهار داشت: تقویت نهادهای اجتماعی غیردولتی را به عنوان وظیفه ای دینی و ملی باید مورد توجه قرار داد زیرا نظام ما برخواسته از رای و نظر مردم است.

استاندار فارس با تاکید بر این که سیاست های اقتصادمقاومتی برای همیشه است و در ۲۴ بند آن حتی یک بند، اضافه نیست، افزود: امسال که مقام معظم رهبری به نام اقتصادمقاومتی؛ تولید، اشتغال نام گذاری کرده اند باید به صورت ویژه در حوزه اشتغال تلاش کنیم.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان سروستان به بیان نظرات خود پرداختند.


9297395
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است