اقتصادی 21:24 - 10 بهمن 1393
تهران - ایرنا - پایگاه های خبری غربی خبر می دهند که تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت، (اوپک) در ماه ژانویه 130 هزار بشکه در روز افزایش یافته وبه میزان 30 میلیون و370هزار بشکه رسید.

به گزارش ایرنا، بنقل ازخبرگزاری رویترز ؛ 12 عضو اوپک درحالی که در نشست آذرماه بر سر کاهش سقف تولید این سازمان به تفاهم نرسیدند، تولید کنونی اوپک حتی روزانه 370 هزار بشکه بیشتر از سقف تولید قبلی شده است.



قیمت سبد نفتی اوپک که در خردادماه بشکه ای حدود 108 دلار بود، اکنون به نصف کاهش یافته وعدم تفاهم اعضای این سازمان بر کاهش سقف تولید، شتاب این افت را افزایش داد، بطوری که اوایل ژانویه قیمت نفت اوپک به نزدیک 42 دلار سقوط کرد.



هر بشکه نفت خام اوپک در روز جمعه بشکه ای 49 دلار معامله شد.



'عبدالله البدری' مدیرکل اوپک روزدوشنبه درلندن ازعدم کاهش تولید نفت اوپک برغم وجود نفت مازاد حمایت کرد.



یک منبع عربی درکشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به رویترز گفته است که قیمت ها درحال تثبیت هستند اما رشد اقتصادی جهانی هنوز قوی نیست و شوک قیمت بسیار بالا است.



بیشترین عامل افزایش دوباره تولید نفت اوپک درماه جاری، اوج گرفتن تولید الجزایر به میزان 160 هزار بشکه درروز است که مربوط به تاخیر درارسال محموله های نفتی است که از ماه گذشته باقی مانده بود.



یک منبع به رویترز گفته است که تولید عربستان افزایش نیافته است؛ مدیر اجرایی شرکت دولتی نفت عربستان(آرامکو) روز سه شنبه گفت که تولید کنونی نفت این کشور 9.8 میلیون بشکه درروز است، اما نگفت که این رقم مربوط به متوسط تولید در ماه جاری یا روز سه شنبه است.



رویترز روزجمعه همچنین طی گزارشی جداگانه ازافزایش 19.8درصدی صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی خبر داد.



براساس این گزارش ایران درسال گذشته میلادی روزانه یک میلیون و120هزار بشکه نفت خام به چین، هند، ژاپن و کره جنوبی صادر کرده است که رقمی بی سابقه طی سه سال گذشته است البته به غیر از این چهار کشور، به ترکیه نیز صادرات نفت دارد، اگرچه آماری تاکنون منتشر نشده است اما صندوق بین المللی پول هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که می گوید ایران در سال گذشته مجموعا روزانه یک میلیون و240 هزار بشکه نفت صادر کرده است.



ایرانم**1021/1859

انتهای پیام /*


5736594
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است