سیاسی 22:33 - 31 تیر 1398
رسانه‌های دانمارکی خبر داده‌اند که دولت دانمارک به دنبال پیوستن به سازوکار ویژه اتحادیه اروپا با ایران موسوم به اینستکس است.

دانمارک به دنبال پیوستن به اینتکس

به گزارش ایسنا، مرتضی مرادیان، سفیر کشورمان رد دانماک روز دوشنبه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دولت دانمارک در حال بررسی پیوستن به اینستکس است. اینستکس، یک ساز و کار مالی ست که توسط کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس برای تسهیل تجارت اروپا و دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تشکیل شده است.

یپه کوفود، وزیر خارجه دانمارک، بعد از ملاقات روز جمعه ۲۸ تیر با همتای فرانسوی خود، ژان ایوز لو دریان، گفت نباید هرگز به ایران اجازه داده شود بمب هسته‌ای تولید کند.

گرچه ترامپ کشورهایی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور می‌زنند تهدید به «عواقب جدی» کرده اما کوفود گفت دولت دانمارک در حال ارزیابی «جزئیات فنی» پیوستن به اینستکس است و این گونه ابتکار با «چالش‌های زیادی» روبه‌روست.

به دنبال تحریم‌های آمریکا، ایران تعهدات برجامی خود را کاهش داده است. رئیس جمهوری آمریکا به طور یکجانبه از این توافق خارج شده اما کوفود گفت مهم است در نظر داشته باشیم که ایران سلاح‌های هسته‌ای تولید نکرده است.

وی افزود: به همین دلیل ما باید توافق ۲۰۱۵ که برای ایران محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند را حفظ کنیم. آمریکا یک استراتژی دیگر در پیش گرفته که مایه تاسف است.

کوفود در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با پیوستن به اینستکس شما تنها در صدد حفظ برجام بر نمی‌آیید بلکه تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنید و آیا دولت یک کشور کوچک، نگران پا گذاشتن روی پای آمریکا نیست، گفت: ما خواهان حفظ توافق هسته‌ای هستیم و در این راستا هم اقدام می‌کنیم. امیدواریم آمریکایی‌ها به این خواسته ما احترام بگذارند.

انتهای پیام


10185856
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است