سیاسی 14:36 - 01 بهمن 1399
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه امروز توپ در زمین آمریکا و واشنگتن است که برگردند و به تعهدات عمل کنند،‌ گفت: ترامپ مرد و زندگی سیاسی اش تمام شد، اما برجام زنده ماند. حالا نوبت ۵+۱ است که به تعهدات خود عمل کنند و اگر این کار را انجام دهند بدانند ما هم عمل می کنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: ما امروز یک مصالح و منافع ملی داریم حالا انتخابات ۱۴۰۰ جزوی از انتخابات است که مثل بقیه انتخابات انجام می شود و این همه نباید دولت را به خاطر انتخابات آینده اذیت کنید در انتخابات هم آن چه برای ما مهم است همانی است که امام گفته یعنی حضور اکثریت قاطع مردم. من چند بار از مقام معظم رهبری هم شنیده ام که ایشان همیشه در انتخابات چه به صورت عمومی و چه به صورت خصوصی فرمودند که این که در انتخابات چه کسی برنده شود مهم نیست و برای من مهم این است که اکثریت قاطع مردم حضور پیدا کنند. اگر اکثریت مردم پای صندوق آرا آمدند ما پیروزیم و اگر اکثریت پای صندوق نیاید ما شکست خوردیم حالا  هر کسی می خواهد در آن انتخابات رای آورده باشد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه،‌ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور،‌ عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

واکنش ظریف به ادعای دیدار روانچی با تیم بایدن

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مورد ادعای فیگارو مبنی بر  رایزنی روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل با تیم بایدن در نیویورک گفت: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو چک نکرده است که آقای تخت‌روانچی در سه هفته اخیر ایران بوده است و تازه دوشنبه به نیویورک برگشته است و در عین حال بعد از بازگشت هم یک هفته را معمولا در قرنطینه خواهند بود. پس بسیار بی‌حساب صحبت کرده است.

روزنامه فیگارو در خبری ادعا کرده بود که از حدود سه هفته پیش دولت جدید آمریکا و ایران پشت پرده مذاکراتی را آغاز کرده‌اند که این مذاکرات در نیویورک بین نماینده ایران در سازمان ملل، مجید تخت روانچی و نماینده آمریکا در دولت بایدن در جریان است.

حیثیت و اعتبار رییس بانک مرکزی به تعدیل نرخ ارز است

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت به دنبال کاهش قیمت ارز است یا آنطور که گفته می‌شود علاقه‌ای به این کار ندارد، تاکید کرد: من یک بار گفتم بازهم می‌گویم که رییس کل بانک مرکزی اولین کسی است که طرفدار ارزش پول ملی است. حیثیت و اعتبار رییس بانک مرکزی به تعدیل نرخ ارز است نه اینکه نگذارد پایین بیاید.

نمایندگان اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید! مجلس ماموریت خود را دارد و کارش قانونگذاری و نظارت است، اگر بخواهد در مسائل ریز اجرایی وارد شود یا سفر استانی بروند و به جای دولت تصمیم بگیرند و در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند به دنبال مسائل اجرایی بروند، پس اشتباه کردند که در مجلس رفته‌اند باید وارد کار اجرایی می‌شدند.

توضیحات امیری درباره شکایت نمایندگان از رئیس جمهوری

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری به دلیل استنکاف از ابلاغ قوانین مجلس با تاکید بر اینکه رئیس مجلس یازدهم تاکنون تنها دو قانون را برای اجرا ابلاغ کرده است، گفت: تاکنون رئیس مجلس دو قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» و «الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی» را برای اجرا ابلاغ کرده است و درباره سه مورد دیگرهم آقای روحانی قوانین را ابلاغ کرده بودند که متاسفانه در روزنامه رسمی منتشر نشده بود.

هیات وزیران در جلسه امروزش همچنین آیین نامه تشویق صادرکنندگان نمونه را مورد بازبینی قرار داد و اصلاح کرد.

به گزارش ایسنا، به موجب اصلاح آیین نامه فوق که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به تصمیم شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی به تصویب رسید، حضور مجدد صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی (در فرآیند انتخاب به عنوان صادرکننده ممتاز و نمونه ملی) قبل از اتمام مهلت کارت ویژه، منوط به حداقل رشد ۱۰ درصدی ارزش یا وزن صادرات به تشخیص کارگروه مربوطه در مقایسه با سال انتخاب می باشد.

انتهای پیام


10912990
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه از نسل جدید سامانه‌های موشکی و پهپادی در سال جاری رونمایی می‌شود، گفت: مهمترین راهبرد نیروی پدافند هوایی ارتش تولید امنیت پایدار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است