اقتصادی 18:58 - 01 مرداد 1398

آماده سازی زیرساخت‌ کد رهگیری کالای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، علیرضا ملکی در خصوص ساماندهی لجستیکی در بخش کشاورزی گفت: نظر به ماده سی ویکم برنامه ششم توسعه، بخش کشاورزی، (بند "د" و "ذ")، مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، بسترهای لازم را جهت راه‌اندازی زیرساخت شناسه گذاری، رهگیری کالا و نهاده‌های کشاورزی و دامی صنعتی و نیمه‌صنعتی تا رسیدن به مصرف‌کننده نهایی را فراهم کرده است.

مدیر عامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران همچنین این مرکز امکانی فراهم کرده تا بتوان از ظرفیت صادراتی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مانند کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان و صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به مزیت‌های طبیعی، نسبی و رقابتی این صنایع استفاده کرد.

 وی بر لزوم بکارگیری خدمات مرکز در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: شماره  آبی یا Blue Number  طرحی است در قالب یک شماره منحصر به فرد جهانی که از سوی سازمان جهانی ملل متحد و سازمان استاندارد GS۱ برای کشاورزان راه‌اندازی شده است. این شماره، در واقع یک شماره جغرافیایی حاوی طیف وسیعی از اطلاعات مربوط به یک کشاورز یا یک کسب و کار است، از جمله نام کشاورز، جنسیت، محصولات و اطلاعات تماس. کشاورزان با شماره آبی می توانند با اطلاعاتشان را با سایر شرکای تجاری به اشتراک بگذارد.

ملکی گفت: ابتکار شماره آبی اجازه می دهد تا کشاورزان مالکیت خود را بر روی اطلاعاتی که به اشتراک می گذارند حفظ کنند و به آنها اجازه می دهد کنترل بیشتری بر آینده خود داشته باشند.

  مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در سال ۱۳۷۴ توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تأسیس و به‌عنوان عضو سازمان GS۱ بین‌الملل در ایران پذیرفته شد. و متولی ساختار طبقه‌بندی ملی "ایرانکد" در ایران است که خدمات سازگار با استانداردها و راهکارهای بین‌المللی به شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های فعال در کشور ارائه می‌دهد


10186872
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان بوده و عرضه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز مبادله ارز و طلای ایران زمان بعدی جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: پروازهای دبی و شارجه و کشورهای حاشیه خلیج فارس که از روز گذشته لغو شده بود، برقرار شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان سال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اقتصادی گفت: با کلید خوردن طرح کهربا یعنی استفاده از موبایل برای پرداخت‌ها به جای کارت بانکی امنیت پرداخت‌ها ارتقاء پیدا می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۸ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است