اجتماعی 11:56 - 03 تیر 1396
مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد خبرداد؛
مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد با پیش بینی جمع آوری ۱۰۰ میلیارد تومان زکات فطریه گفت: پلیس امنیت با مراکز غیرمجاز جمع آوری زکات فطریه برخورد و این صندوق ها را جمع آوری خواهد کرد.

پیش بینی جمع آوری ۱۰۰ میلیارد تومان زکات فطریه

به گزارش خبرنگار مهر، نجفعلی انتظاری با بیان اینکه شورای عالی زکات شامل ۱۱ نهاد، سازمان و وزارتخانه در سال ۹۰ برای نخستین بار به تصویب مجلس رسید، افزود: دبیرخانه این شورا در کمیته امداد مستقر شده تا این نهاد مسئولیت جمع آوری زکات را برعهده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دو نوع زکات مال و زکات بدن وجود دارد، گفت: شرط قبول روزه در ماه رمضان پرداخت زکات فطریه است.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد مختلفی در امر جمع آوری فطریه حضور داشتند که این مسئله منجر به پراکنده شدن وجوهات زکات و استفاده آنها در امور مختلف می شد. بنابراین در اسفند ماه ۹۵ آسیب شناسی انجام دادیم و نقاط قوت و ضعف جمع آوری زکات فطریه را شناسایی کردیم.

انتظاری ادامه داد: متوجه شدیم در جاهای مختلفی در جمع آوری زکات فطریه حضور دارند. بنابراین با تاکید با شورای عالی زکات مقرر شد با مشارکت دستگاه های صادر کننده مجوز مراکز خیریه این موسسات پالایش شوند و تنها موسسات برگزیده مجوز جمع آوری زکات را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه موسسات خیریه به صورت برگزیده مجاز به جمع آوری زکات فطریه هستند خاطر نشان کرد: پلیس امنیت صندوق هایی که مجوز شورای عالی زکات را نداشته باشند، جمع آوری می کند و مردم بدانند وجوه فطریه خود را تنها در اختیار صندوق هایی بگذارند که آرم شورای عالی زکات را داشته باشند.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد اضافه کرد: امسال ۴۵۰۲ پایگاه ثابت در سطح کشور مسئولیت جمع آوری زکات فطریه را برعهده دارند و همچنین  ۸۳۷۹ واحد سیار مبادرت به جمع آوری زکات فطریه در روز عید فطر خواهند کرد.

انتظاری از توزیع سه میلیون ۵۸۶ هزار پاکت جمع آوری زکات در سطح جامعه خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره جمع آوری شد و پیش بینی ما این است که این رقم امسال به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد طبق سنوات گذشته وجوهات جمع آوری شده از طریق زکات فطریه را صرف امور فقرا و نیازمندان خواهد کرد، گفت: تلاش می کنیم وجوه جمع آوری شده را تا ظهر عید فطر به حساب نیازمندان واریز کنیم و به همین دلیل با شبکه بانکی کشور هماهنگی انجام شده و شعب کشیش بانک ها در روز عید فطر فعال هستند.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد با بیان اینکه در سال های گذشته برخی مراکز و مساجد وجوه زکات را صرف امور عمرانی می کردند ادامه داد: این مسئله غیرشرعی نیست اما تاکید ما کمک به نیازمندان است.

انتظاری اطلاعات تمامی نیازمندان و شماره حساب آنها در سراسر کشور احصا شده است و تلاش می شود در اسرع وقت و حداکثر تا دو روز بعد از عید فطر تمامی وجوه به دست نیازمندان برسد.

وی با بیان اینکه پایگاه های ثابت و سیار جمع آوری زکات فطریه از صبح عید فطر تا غروب فعال هستند، گفت: با کسب مجوز شرعی سامانه #۱*۸۸۷۷* هم برای جمع آوری زکات فطریه پیش بینی شده است.


9199344
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است