گوناگون 12:22 - 03 تیر 1397

کمپین «#بی_تفاوت_نباشیم» در راستای ترویج حجاب

به گزارش خبرنگار مهر، تیرماه ۱۳۱۴ بود که مردم مشهد در اعتراض به سیاست های تغییر لباس و کشف حجاب رضاخانی و در پی محاصره منزل آیت‌الله قمی و سخنرانی های آتشین شیخ محمدتقی بهلول به آستان مقدس امام رئوف پناه برده و در مسجد گوهرشاد متحصن شدند و اعلام کردند که تا مسئله‌ کشف حجاب رفع نشود از آنجا خارج نمی‌شوند، اما شهربانی به دستور رضا خان، اطراف حرم و مسجد را محاصره کرده، شروع به تیراندازی کردند و در نتیجه بیش از ۲۰۰۰ نفر از مردم غیرتمند ایران به جرم دفاع از حجاب، به خاک و خون کشیده شدند و عُمال رژیم پهلوی، پیکر مطهر این شهدا و زخمی هایی که هنوز نفس می کشیدند را در گورهای دسته جمعی ریخته و مدفون ساخت.

جالب آنکه امروزه عده‌ای به دنبال تطهیر چهره پهلوی بوده و سعی دارند انگیزه مردم، در این نهضت بزرگ و خونین را در حدِ اعتراض عده ای به اجبار استفاده از کلاه شاپو برای درشکه‌چی‌های مشهد و سپوران تهران، محدود کنند.

این واقعه با اینکه ابعاد وسیعی داشت اما سالها پنهان ماند و هیچ گونه بازتاب خبری نداشت و این سانسور خبری باعث شد تا این بخش از جنایات پهلوی اول دیده نشود. جنایتی که در پاسخ به حق قانونی و شرعی مردم مسلمان ایران صورت گرفت؛ حقی به نام حجاب.

اینک بعد از ۸۳ سال و در آستانه سالگرد شهدای حادثه گوهرشاد که به حق، روز عفاف و حجاب نام گرفته است، موسسه خیبر در نظر دارد برای زنده نگه داشتن نام شان و آرمان شان، آغازگر کمپینی با عنوان #بی_تفاوت_نباشیم باشد تا یادمان نرود هزاران شهید در ۸۳ سال پیش نسبت به رواج بی حجابی و فراموش شدن ارزش حجاب بی تفاوت نبودند و ما نیز بی تفاوت نخواهیم بود.

از همه دغدغه مندان این حوزه اعم از شاعر، نویسنده، گرافیست، عکاس، فعالان حوزه رسانه ها، فعالان فضای مجازی و... دعوت می کنیم تا همه با عضویت در این کمپین ادای دینی کنیم به روح بلند شهدای گوهرشاد و هر کدام سهمی هرچند کوچک اما مؤثر در ترویج حجاب، این میراث ارزشمند و گرانبها ایفا کنیم تا ان شاء الله این همراهی برکتی نورانی همراه بیاورد و نتیجه اش برداشتن قدمی در مسیر تحقق جامعه آرمانی اسلام باشد.



برای عضویت در کمپین و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن ۰۲۶۳۲۷۷۷۰۶۶ تماس گرفته یا به نشانی http://instagram.com/javaherane یا www.reihane.ir مراجعه نمایید.


9820819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است