استانی 15:31 - 03 اسفند 1395
به خاطر پیگیری مشکلات دانشکده؛
خرم‌آباد- دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد از آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان برای پیگیری مشکلات این دانشکده تقدیر کردند.

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی از «آیت‌الله میرعمادی» تقدیر کردند

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان دانشکده علوم قرآنی استان لرستان با نصب بنر و نوشتن طوماری از آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به خاطر پیگیری مشکلات مربوط به این دانشکده تقدیر و تشکر کردند.

آنها با نصب بنری با این مضمون که «اندیشه خالصانه، جدیت و تلاش آن پدر بزرگوار در رفع معضلات و ابقای دانشکده علوم قرآنی خرم آباد بیانگر توجه عمیق و عملی آن پدر بزرگوار به مکتب الهی و رهایی بخش اسلام و رشد، توسعه و ترویج اندیشه ها و باورهای دینی می باشد» از موضع گیری انقلابی آیت الله میرعمادی در این رابطه تقدیر و تشکر کردند.

بنابر این گزارش، احداث و ایجاد دانشکده علوم قرآنی در استان لرستان یکی از مصوبات سفر هیئت دولت بود که در شهریورماه سال ۹۰ افتتاح شد و در مهرماه همان سال دانشجو پذیرش کرد؛ اما طی دو سال اخیر بارها زمزمه انحلال این واحد دانشگاهی به گوش رسید و این روزها موضوع جدی‌تر شده است.

دانشکده علوم قرآنی که در دولت دهم به بهره‌برداری رسید در دولت یازدهم با چالش‌های زیادی مواجه شد، مشکلاتی که موجب گلایه‌های متعدد شد اما گوش شنوایی برای رفع مشکلات پیدا نشد.

آذرماه سال گذشته رئیس وقت دانشکده علوم قرآنی لرستان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان سفره دلش را باز کرد و از مشکلات این دانشکده گفت، از اینکه سازمان اوقاف مرکز و استان به وعده‌های خودشان عمل‌نکرده است.

وی بابیان اینکه مسئولان دانشکده هر وقت برای احداث این ساختمان پیگیری کردند با بهانه‌هایی مواجه شدند عنوان کرد: یا بودجه این دانشکده تأمین نمی‌شد و یا اینکه بودجه‌های بسیار ناچیزی اختصاص می‌یافت که تأمین‌کننده ۱۰ درصد هزینه‌های آن ساختمان هم نمی‌شد.

رئیس وقت دانشکده علوم قرآنی استان لرستان با اشاره به اینکه بنا شد که ازنظر مالی امور جاری دانشکده موردحمایت قرار گیرد گفت: متأسفانه در طول این سه سال این امر محقق نشده است.

بنا به اظهارات مسئولان زمینی در منطقه کمالوند خرم‌آباد برای احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی اختصاص‌یافته که حدود هشت هکتار است اما روند احداث ساختمان این دانشکده به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کند بوده است.

وضعیت ساختمان این دانشکده موجب دربه‌دری آن برای اجاره ساختمان شد به‌طوری‌که طی چند سال فعالیت دانشکده علوم قرآنی سه بار محل آن عوض‌شده است. وضعیت فضای آموزشی این دانشکده به‌گونه‌ای است که مسئولان دانشکده نمی‌توانند برای جذب دانشجو اطلاع‌رسانی کنند چون فضای لازم برای جذب دانشجو وجود ندارد.

این مشکلات که طی سال ۹۴ بارها به سرخط رسانه‌ها رفت باعث شد که برخی از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی فرار را بر قرار ترجیح داده و راهی واحدهای مجاور ازجمله دانشکده ملایر شدند.

همه این مشکلات موجب شد تا آیت الله میرعمادی با بیان اظهاراتی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته از مشکلات به وجود آمده برای این دانشکده انتقاد و بر ضرورت رفع آنها تاکید کنند.


8839271
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است