گوناگون 05:10 - 13 بهمن 1393
سرپرست گروه آموزشی علوم اعصاب و مطالعات اعتیاد دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مشکل کمبود فضای فیزیکی آزمایشگاهی و تجهیزات برای انجام تحقیقات در این دانشکده انتقاد کرد.

مشکلات آموزشی رشته های علوم اعصاب و مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر حسین قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به این که رشته های علوم اعصاب و مطالعات اعتیاد در سال 88 در دانشکده دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شده است، افزود: با توجه به این که این رشته به تازگی تاسیس شده است این رشته ها در ارایه طرح‌های تحقیقاتی و تولید مقاله، تجهیزات و امکانات و همچنین با محدودیت فضای فیزیکی مواجهند به همین دلیل تاکنون فضایی برای استقرار تجهیزات به مرکز اختصاص نیافته و از نظر انجام طرح‌های تحقیقاتی محدودیت داریم.

وی با بیان اینکه به علت محدودیت‌های موجود، در حال حاضر در این رشته ها طرح‌های تحقیقاتی خاصی وجود ندارد گفت: ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی بهتر و با کیفیت نیازمند فضای فیزیکی مناسب و تجهیزات آزمایشگاهی لازم است و در حال حاضر بیشتر تحقیقات و پژوهش ها با همکاری مرکز ملی مطالعات اعتیاد انجام می شود.

قنبری ادامه داد: دانشجویان دوره دکترا موظف به فعالیت های پژوهشی هستند.به همین دلیل نیاز است فضای فیزیکی به همراه تجهیزات آزمایشگاهی این گروه در دانشکده افزایش یابد.

سرپرست گروه آموزشی علوم اعصاب و مطالعات اعتیاد دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر طرح های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با کمک سایر مراکز تحقیقاتی انجام شود آمار مقالات و پژوهش های دانشگاه پایین می آید و این به نفع سایر مراکز است.

وی در پایان به پتانسیل های بالای علمی دانشجویان و اساتید گروه اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های بالای دانشجویان و اساتید، ما به دلیل کمبود تجهیزات به روز آزمایشگاهی و کمبود فضای فیزیکی فعلا به طور مقطعی امکان افزایش ظرفیت پذیرش را نداریم.

انتهای پیام


5754164
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است