استانی 19:49 - 23 خرداد 1397

سه شهرک گلخانه ای در استان بوشهر احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته جها کشاورزی اظهار داشت: ۱۲ الی ۲۷ خرداد مصادف است با هفته جهاد کشاورزی که بمناسبت این ایام در سطح استان بوشهر برنامه های مختلفی تدوین شده و اجرا خواهد شد.

وی افزود: استان بوشهر دارای ۳۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه از این این اراضی ۱.۴ میلیون تن محصولات مختلف تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: محصولات تولید شده در استان بوشهر ۱.۲ درصد محصولات کل کشور را شامل می شود و صادرات محصولات در سال ۹۶بالغ بر ۱۴۷ هزار تن به ارزش ۲۴۸ میلیون دلار بوده است.

منوچهری با بیان اینکه اکنون ۱۶ درصد از شاغلان استان مربوط به بخش کشاورزی است، عنوان کرد: اکنون بالغ بر ۴۴ هزار نفر بعنوان بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول بکار هستند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از استان‌های کم بارش کشور است، بیان کرد: به همین دلیل بخش تامین آب یکی از اصلی ترین چالش در بخش کشاورزی است که تلاش می شود تا راه اندازی سیستم آبیاری نوین این کمبود را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان جها کشاورزی  ر ادامه خاطر نشان کرد: در همین راستا در سال ۹۶ بالغ بر ۳ هزار و ۵۷۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند و امسال نیز ۱۰ هزار هکتار دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به این میزان اضافه خواهد شد.

منوچهری از احداث سه شهرک گلخانه ای در استان بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به کمبود آب در استان بوشهر تلاش می شود جهت تامین آب گلخانه‌های کشاورزی، شهرک‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر این شهرک ها در  حاشیه دریا راه اندازی شود.


9809301
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است