استانی 16:24 - 07 شهریور 1393
امام جمعه جوادآباد عنوان کرد
امام جمعه جوادآباد با اشاره به موفقیت‌های مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی از مردم مظلومی که هشت سال در محاصره بودند شکست خورد و این نقطه عطفی بزرگ در تاریخ تحولات رژیم صهیونیستی با فلسطین است.

شکست رژیم صهیونیستی نقطه عطفی در تاریخ تحولات فلسطین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال به آدمی می‌فرماید «یابن آدم! و ان نازعک بصرک الی بعض ما حرمت علیک فقد اعنتک علیه بطبقتین فاطبق و لاتنظر؛ اگر چشمت برای نگاه به آنچه بر تو حرام کرده‌ام با تو ستیز کرد و خواست به نگاه حرام وادارت کند من با دو پوشش پلک‌های چشم تو را یاری کرده‌ام پس چشم فرو بند و نگاه نکن.»

وی گفت: خداوند متعال می‌فرماید «و ان نازعک لسانک فیما حرمت علیک فقد اعنتک علیه بطبقتین فاطبق و لاتتکلم؛ و اگر زبانت در گفتن پاره‌ای از آنچه من برای تو حرام شمرده‌ام با تو به ستیز بر خواست پس من تو را با دو لب یاری رسانده‌ام پس دهان فروبند و سخن مگو.»

امام جمعه جوادآباد افزود: باری‌تعالی می‌فرماید «و ‌ان‌ نازعک‌ فرجک‌ ‌الی‌ ‌ما حرمت‌ علیک‌ فقد اعنتک‌ ‌علیه‌ بطبقتین‌ فاطبق‌ و لا تات حراماً؛ اگر عورتت در پاره‌ای از آنچه بر تو حرام کرده‌ام با تو آهنگ کشمکش یافت من تو را به وسیله دو طبق بر آن یاری داده‌ام پس آن دو را بر هم نِه و حرامی انجام مده. (الکافی؛ جلد8؛ صفحه219)

وی خاطرنشان کرد: خداوند به انسان حق انتخاب داده و ابلیس و هواهای نفسانی از همین راه در کمین هستند برای انحراف انسان، اما خداوند آدمی را در این میدان کارزار بی دفاع و بدون یاور رها نکرده بلکه برای مهار هر یک از غرایز سرکش لجامی ویژه قرار داده است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: حسابرسی و کیفر و پاداش در جهان آخرت نیز بر همین اساس است، اگر انسان توان مهار غرایز و هوس‌های لجام گسیخته را نمی‌داشت و ناچار به تسلیم در برابر آن‌ها می‌بود دیگر حساب و کتاب و کیفر و پاداش معنا نداشت. پس اگر انسان قدری تقوا به خرج دهد و خداوند را به حساب بیاورد به راحتی می‌تواند بر ابلیس و هواهای نفس غالب شود.

امام جمعه شهرری در ادامه به هفتم شهریور ماه سالروز انفجار تروریستی در حرم امیرالمومنین (ع) و شهادت حضرت آیت الله حکیم و جمع زیادی از شیعیان در سال 1382 هجری خورشیدی اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به هشتم شهریور ماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رئیس جمهور محمد علی رجائی و نخست وزیر حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد جواد باهنر در سال 1360 هجری خورشیدی گفت: پس از عزل بنی صدر از ریاست جمهوری، دشمنان انقلاب با از میان بردن مسئولان نظام قصد براندازی حکومت اسلامی را در سر می‌پروراندند. که فاجعه هفتم تیر سال ١٣٦٠ و شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب و واقعه هشتم شهریور همان سال و شهادت شهیدان رجائی و باهنر ثمره تصمیم شیطانی استکبار جهانی و دشمنان جمهوری اسلامی بود.

 

عمل به توصیه‌های رهبری دولت موفق و مورد رضایت امام عصر (عج) را به ارمغان می‌آورد

امام جمعه جوادآباد ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور فرمودند، بیان داشت: با عمل کردن به این توصیه ها دولتی موفق و مورد رضایت امام زمان (عج) و نائب برحقشان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای قرار بگیرند.

وی با تشکر از گزارش عملکرد دولت که موجب امیدواری مردم به آینده می‌شود، عنوان کرد: این گزارشات و آمار باید دقیق و بدون اغراق باشد و هم همراه با عمل باشد نه صرف شعار.

حجت‌الاسلام حسینی با تشریح توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب به دولت خاطرنشان کرد: «کار و فعالیت و خدمت مستمر به مردم» و «پرهیز از حاشیه سازی ها» که متن فعالیت دولت خدمت باشد. حفظ انسجام درونی و شنیده شدن یک صدا از دولت. نباید در سخنان مسئولان دولت تعارضی وجود داشته باشد. دولت نباید جامعه را با شعار ها و دعواهای سیاسی دو قطبی کند چونکه این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می‌شود.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند «دولت و اعضای دولت نباید اسیر جناح بندی ها بشوند و خطوط قرمز حتما باید رعایت شود که مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که وزرا وقتی می خواستند رأی اعتماد بگیرند اذعان داشتند و قول دادند که فاصله بگیرند ، همچنان بر آن پایبند باشند.»

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دولت باید در قبال انتقاد های منصفانه سعه ی صدر و آرامش داشته باشد و در قبال بعضی از انتقاد ها که غیر منصفانه است سکوت کند. کسانی که انتقاد می کنند باید منصفانه باشد و آبرو و شخصیت افراد را در نظر بگیرند.

 

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به شایستگی از آسمان ایران اسلامی حراست می‌کند

امام جمعه جوادآباد با اشاره به دهم شهریور ماه روز تشکیل قرارگاه پدافند هوائی حضرت خاتم الانبیاء (ص) گفت: از تمام عزیزانی که در این قرارگاه از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ و حراست می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: به‌ویژه در این ایام به آن‌ها خسته نباشید و تبریک می‌گوئیم چرا که باز هم ضربه‌ای بر کمر رژیم صهیونیستی وارد آوردند و یک پهباد جاسوسی رژیم صهیونیستی را ساقط کردند و هیمنه اسرائیل را منهدم کردند.

 

علل اعزام پهباد به آسمان ایران

حجت‌الاسلام حسینی در تبیین علت اعزام این پهباد خاطناشان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از مقاومت مردم و نیروهای مبارز فلسطین که ایران تمام عیار از آن‌ها حمایت می‌کند به شدت عصبانی هستند که با اعزام این هواپیما ایران را تهدید کردند که از حمایت فلسطینی‌ها دست بردارد.

وی گفت: از طرفی با اعزام این هواپیما خواستند ایران را تحت فشار قرار بدهند تا در مذاکرات منعطف عمل کند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان داشت: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند از وضعیت دفاعی ایران در اطراف مراکز هسته‌ای آگاهی دقیق عملیاتی پیدا کنند.

وی افزود: اما فرزندان روح الله و پاسداران حریم ولایت با هدف قرار دادن پهباد اسرائیلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فرآیند پدافندی کشور یعنی کشف و شناسائی و ردگیری و سپس انهدام پرنده متجاوز پاسخ قاطع به آنها دادند.

اهمیت ساقط کردن پهباد جاسوسی رژیم صهیونیستی

امام جمعه جوادآباد با بیان اینکه ساقط کردن پهباهای رادارگریز و کوچک از هدف قرار گرفتن هواپیماهای جنگنده دشوارتر است اما فرزندان غیور ایران آن را ساقط کردند، گفت: با توجه به امنیت آسمان ایران برای عبور هواپیماهای کشورهای مختلف به‌ویژه پس از حوادث اوکراین و عراق این پهباد با جنگ الکترونیک به منطقه‌ای هدایت شده که کریدر عبور هیچ هواپیمایی نباشد، پس از بدو ورود تحت نظر بوده است.

وی در ادامه از نقش و هماهنگی نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوائی کشور در کشف، شناسایی و انهدام پهباد و ارائه پیام امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اقدامات جاسوسی و تجاوز به حریم کشور تقدیر و تشکر کرد.

پیروزی مقاومت و شکست شیطان منطقه

امام جمعه جوادآباد با بیان اینکه وعده الهی چه زود محقق می‌شود و شد « ... وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ » (سوره مبارکه حج/آیه شریفه 40) خاطرنشان کرد: با مقاومت مردم غزه سرانجام رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی ناچار شد دست‌های خون آلود شیطانی‌اش را در برابر عظمت و هیبت مقاومت مردم غزه و مبارزان فلسطینی بالا ببرد و بدون قید و شرط در برابر خواسته‌های مقاومت تسلیم شد (و مفاد آتش بس نوار غزه از بازگشایی گذرگاه‌ها تا افزایش محدوده ماهیگیری است.)

وی گفت: رژیم صهیونیستی از یک عده مردمی که هشت سال در محاصره بودند و حتی امکانات ضروری را هم نداشتند شکست خورد و این نقطه عطفی بزرگ در تاریخ تحولات رژیم صهیونیستی با فلسطین و بسیار تأثیر گذار در آینده این تحولات است که شبکه دو تلویزیون اسرائیل می‌گوید دوران پیروزی‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سر آمده است.

عوامل شکست سنگین و خفت‌بار رژیم صهیونیستی/کابینه رژیم صهیونیستی به لرزه درآمده است

امام جمعه جوادآباد با بیان سئوالی مبنی بر اینکه چه شد رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح به جای پیروزی، شکست سنگین و خفت بار نصیبش شد، بیان داشت: جواب آن در آموزه‌های دینی است که هر ملتی با گردن نهادن به احکام الهی در برابر ظالمان و جباران ایستادگی و پایداری کند و استوار بماند تا مرحله‌ای که شایسته نصرت الهی شود به یکباره نصرت الهی نازل می‌شود.

وی افزود: این پیروزی ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت تا آزادی کامل قدس و خاکستر شدن رژیم صهیونیستی چون کابینه رژیم غاصب صهیونیستی به لرزه در آمده است.

انتهای پیام/2462


4593378
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است