فرهنگی‌هنری 10:47 - 11 مرداد 1393
بسته خبری فارس
اهدای خون سینماگران ایرانی به کودکان غزه خون،برگزاری جشن هفتاد و سه سالگی مسعود کیمیایی در خانه سینما و تدارک ویژه برای اکران «شهر‌موش‌ها2» از مهمترین اخبار سینمایی در تعطیلات سپری شده عید فطر بودند.

مهمترین اخبار سینمایی در تعطیلات سپری شده

به گزارش خبرگزاری فارس، سینما در تعطیلات چند روزه عید سعید فطر همچنان ر.زهای پر خبری را سپری می‌کرد که اهدای خون سینماگران ایرانی به کودکان غزه خون،برگزاری جشن هفتاد و سه سالگی مسعود کیمیایی در خانه سینما،برگزاری دومین  جلسه شورای سیاست گزاری شانزدهمین جشن سینمای ایران،راهیابی 10 اثر به بخش مسابقه پویانمایی جشنواره فیلم یاس،اعلام اسامی آثار فیلم کوتاه پذیرفته شده در شانزدهمین جشن سینمای ایران،تدارک ویژه برای اکران گسترده «شهر موش‌ها2»،سانسهای فوق العاده تا نیمه شب در سینماهای فیلم «امروز» و تمدید ارسال آثار به مسابقه سازندگان تبلیغات سینما از جمله مهمترین این اخبار هستند.

 

اهدای خون سینماگران ایرانی به کودکان غزه خون

جمعی از سینماگران، مدیران سینمایی و فیلمسازان فیلم کوتاه روز شنبه 11مرداد با حضور در پایگاه اصلی انتقال خون، به کودکان مظلوم غزه خون اهداء می کنند.

در این اقدام که به همت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، اعضای دفاتر 59 گانه انجمن سینمای جوانان ایران متشکل از فیلمسازان و عکاسان و همچنین سینماگران و هنرمندان مطرح کشور در سراسر کشور طی اقدامی هماهنگ، شنبه یازدهم مرداد ساعت 11 تا 13 با حضور در مراکز انتقال خون به کودکان غزه خون اهدا خواهند کرد.

همچنین حجت‌الله‌ ایوبی رییس سازمان سینمایی و برخی مدیران سینمایی نیز روزیادشده با حضور در پایگاه اصلی انتقال خون، در این اقدام انسان دوستانه مشارکت خواهند کرد. سینماگرانی که تمایل به حضور در این برنامه دارند می‌توانند ساعت 11 شنبه11 مرداد در پایگاه اصلی سازمان انتقال خون واقع در خیابان وصال حضور یابند.

 

برگزاری جشن هفتاد و سه سالگی مسعود کیمیایی در خانه سینما

مراسم زادروز تولد مسعود کیمیایی کارگردان پیشکوست سینمای ایران شب گذشته 6 مرداد ماه در خانه سینما با حضور محمدبزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران، مازیار میری مدیر اجرایی، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما، اعضای شورای سیاستگذاری جشن، داوران جشن و تعدادی از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از حضور مسعود کیمیایی، محمد بزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران گفت: مسعود کیمیایی کارگردان ارزشمندی است که با فیلمهایش ما عاشق سینما شدیم و به سینما آمدیم. امروز زادروز این کارگردان بزرگ سینمای ایران است.

در ادامه علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری سینمای ایران افزود: خیلی سخت است درباره کیمیایی صحبت کنیم. چون او یکی از بدعت گذاران سینمای قبل و بعد از انقلاب است. سینما ما در یک دوره ای با ساموئل خاچیکیان مشخصه داشت. پس از او با کیمیایی یک تم استثنائی در این سینما شکل گرفت. این تم رفاقت بود که پایه گذار آن مسعود کیمیایی است. ما این رفاقت را مدیون کیمیایی هستیم. امیدوارم این رفاقت ادامه داشته باشد و سالهای سال شاهد ان باشیم.

مسعود کیمیایی نیز در ادامه بیان کرد: ممنون از خانه سینما و از همه شما که هستید. من اینجا پر از خاطره هستم. با نعمت حقیقی اینجا کار می کردیم. خیلی خوشحالم بین شما هستم. آرزویم این است که پابرجا باشد و این نفس های دوستی و عاشقانه همیشه با هم باشد.

در ادامه یک عکس یادگاری با امضا داوران و برگزارکنندگان جشن سینمای ایران به این کارگردان اهدا شد و پس از آن جواد طوسی منتقد سینما یادداشتی را قرائت کرد.

فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما نیز گفت:کیمیایی استاد سینمای داستانگو است. او جز معدود فیلمسازانی است که صاحب امضا است.

در پایان این مراسم نیز همه مدعوین و داوران جشن سینمای ایران با استاد کیمیایی عکس یادگاری گرفتند.

 

برگزاری دومین  جلسه شورای سیاست گزاری شانزدهمین جشن سینمای ایران

شب گذشته دومین جلسه شورای سیاست گزاری جشن سینمای ایران با حضور محمدآلادپوش، محمد بزرگ نیا، امین تارخ، فرهاد توحیدی، محمود سماک باشی، محمد مهدی عسگرپور، کیوان کثیریان، محمدرضا موئینی، مازیار میری،‌ غلامرضا موسوی و جواد نوروزبیگی  در محل خانه سینما برگزار شد.

در این جلسه مازیار میری مدیر اجرایی شانزدهمین جشن سینمای ایران گزارشی از عملکرد بخش‌های فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلم انیمیشن و فیلم های بلند سینمایی ارائه کرد و عنوان کرد مرحله اول داوری های فیلمهای بلند سینمایی تا 15 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

در ادامه جلسه بحث اصلی پیرامون محل برگزاری اختتامیه جشن بزرگ سینمای ایران  قرار گرفت و تصمیم بر این شد تا پس از بررسی همه جوانب سه گزینه مورد نظر بهترین فضا انتخاب شود.

همچنین بخشی از داوران فیلم های بلند سینمایی  از دبیر جشن تقاضا کرده بودند تا رسته تخصصی شان استثناً بتواند بیش از 5  منتخب را برای دریافت تندیس شایستگی به دبیر جشن اعلام  کنند که به دلیل تاکید بر اجرای بی کم و کاست آیین نامه جشن  مورد موافقت قرار نگرفت.

 

 

راهیابی 10 اثر به بخش مسابقه پویانمایی جشنواره فیلم یاس

هیات انتخاب بخش پویانمایی جشنواره متشکل از بهرام عظیمی، سعید توکلیان و روانبخش صادقی پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش پویانمایی، 10 اثر را جهت حضور در بخش مسابقه معرفی کردند.

بر اساس این خبر؛ «بهشت شداد» به کارگردانی و تهیه کنندگی بهزاد مظاهری، «آقای مهربان» به کارگردانی مشترک سید علیرضا گلپایگانی و بهنام دلداده و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا، «پاییز گرم» به کارگردانی علیرضا اخباری و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا، «گوهران (آریو)» به کارگردانی مجید شاکری و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا، «افسانه ماردوش» به کارگردانی حسین مرادی زاده و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا، «عاشورائیان (مسلم بن عقیل)» به کارگردانی ناهید صمدی امینی و تهیه کنندگی مسعود حاجی بابایی، «افسانه شهر قالی» به کارگردانی حمیدرضا حافظی و تهیه کنندگی مجید شاکری، « داستان سامرا» کار مشترک حسین سلطانی و وحید چالاک به تهیه کنندگی مجید اسماعیلی و « نگین هفت دریا» به کارگردانی عباس محبی و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا، 10 اثر راه یافته به بخش مسابقه پویانمایی هستند.

دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی تهران (یاس) به دبیری حسین مسافر آستانه، یکم تا ششم شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

اعلام اسامی آثار فیلم کوتاه پذیرفته شده در شانزدهمین جشن سینمای ایران

هیات انتخاب بخش فیلم کوتاه شانزدهمین جشن سینمای ایران ، آثار انتخابی این بخش را معرفی کرد.

بررسی 566 اثر رسیده به دبیرخانه شانزدهمین جشن سینمای ایران توسط دو گروه هیئت انتخاب شامل جمال اسکویی - مرجان اشرفی زاده - مسعود امینی تیرانی- مجید برزگر- امیر توده روستا- مهدی جعفری - وحید حاجی لویی- مهرداد زاهدیان - نادر شیخ اسلامی - سالم صلواتی - ناصر ضمیری- کریم عظیمی - ابوالفضل کریمی اصل - امیر موسوی - شهرام میراب اقدم -توفان نهان قدرتی - مرتضی هدیی انجام و در نهایت 77 اثر متقاضی بخش مسابقه سینمای فیلم کوتاه جشن سینمای ایران به شرح زیر معرفی شدند:

11 (مسعود حاتمی)، 2020 (مهدی باقری آزاد)، آپارتمان مورچه ها (توفیق امانی)، آخرین نوبت برای زایمان یک زوج فراموش شده(محسن جسور)، آسانسور(نیما عباس پور)، آغلا(اسماعیل منصف)،‌آوا(سهند کبیری)، اتاقک های نامرئی(احسان جعفری)، اتاقی در نیویورک(بنیامین هفت لنگ)،‌احساس خاطره، چاپ عکس(تیام یابنده)،ارتش پنهان(محمد اسماعیلی)، از طرف آن ها(سعید روستایی)، اندروفین(رضا گمینی)، او(علی حیاتی)،بادچیزی خواهد گرفت(علی مردمی)، بازگشت(سهیلا گلستانی)،بدون عنوان(حامد صیامی)، بدون مرتضی(ابوالفضل کاهانی)، بعدازکلاس(فرشته پرنیان)، بهشت کجاست؟(فاطمه قدیری نژادیان)، بیشتر از دوساعت(علی عسگری)، تهران خانی آباد،1366(سید عماد حسینی)،جهان های موازی(جمال رحمتی)،جوخه(فرج آزاد محمدی)، چراغ خورشیدی(آیدا پناهنده)،حذف اضطراری(پیمان نعیمی-فهیمه آقا حسنی)، حساسیت فصلی(سعید وکیلی)، حنانه(داریوش غذبانی)، خرس ها به خواب زمستانی نمی روند(بصیر فرهنگ بافتانی)، خواب زده(فرشید اخلاقی پور)، در راه (امیر صراف ها)، درس(مهدی بوستانی شهربابکی)،‌دروغ ممنوع(جمیله دارالشفایی)، دزدی(محمد فراهانی)، دوئت(نوید دانش)، دور یا نزدیک(محمد حمزه ای)، زندگی بداهه(عاطفه خادم الرضا)، زنی پوشیده با گردن بند(ابراهیم ایرج زاد)، ژیلا(کریم ملک زاده)، ساچمه(فرخ حنیفه نژاد)، ساعت شش(رقیه توکلی)، سایه ها هر جا بخواهند می روند(میلاد ستوده- سجاد ستوده)، سرمه(آزاده قچاق)، سکوت(مهرداد حسنی)، سنگواره(پیمان نهان قدرتی)، سوزن(آناهیتا قزوینی زاده)، سیاه و سفید(جلال ساعدپناه)، سوگواری(پوریا کاکاوند)، شال(امین شروانی)،‌شب امتحان(علی ثقفی)، شکستنی است(مهدی آقاجانی)، شهرمرزی(امین بیگی)، صبا(رقیه توکلی)، صبح زود فردا(اعظم نجفیان)، صورت های متروک(اشکان احمدی)، عروسی مسلم(رضا جمالی)، فردا صبح(محمد نجاریان داریان)، قصه ظهر جمعه(حسن خمسه)، کات(رضا جمالی)، کلوچه های شکلاتی(سمیرا نوروزی ناصر)، کمی آن سو تر(نیکان نظامی)، کورسو(امید عبداللهی)، کوزمک(علیرضا سلیمان پور- یونس طراحی)، مامان(مرتضی جذاب)، ماه عسل(پویا نبی)، مثل هرروز(عماد خدابخش)، من آبادان رفتم جنگ(کریم لک زاده)، من قدیمی هستم(عادل تبریزی- ایران انتظام)، موقت(بهزاد آزادی)، مونولوگ(کاوه قهرمان)، ناتمام(جابر رمضانی)، نامو(صلاح صالحی)، نجس(بهمن حاج ابول لو-بهرام حاج ابول لو)، نوار ویدئو(حسین شاعری)، وما در این لحظه مردیم(حامد صیامی)، و می گذریم...(پریسا گرگین)، هفت سنگ(فاطمه دستمرد).

 

تدارک ویژه برای اکران گسترده «شهر موش‌ها2» آغاز شد

برای اولین بار در سینمای ایران، نمایندگانی از همه استان‌های کشور با حضور در کارگاهی دو روزه جهت اکران گسترده «شهر موش‌ها » آموزش دیدند.

در این برنامه نمایندگانی از 31 استان کشور با حضور در موسسه بامداد فیلم جهت اکران فراگیر «شهر موش‌ها» که از اواخر مرداد ماه آغاز می‌شود؛ هماهنگ و سپس با حضور در سینماهای آزادی، شکوفه و ایران با راهکارهای موجود برای هرچه بهتر نمایش فیلم آشنا شدند.

منیژه حکمت تهیه کننده «شهر موشها2»  درباره برگزاری این کارگاه تبلیغاتی گفت: طی یک ماه گذشته با همفکری علی سرتیپی دیگر تهیه کننده فیلم٬ نیروهای مورد نظرمان را برای اکران هرچه بهتر فیلم در شهرستان‌ها شناسایی کردیم و با دعوتی که صورت گرفت طی دو روز کارگاهی را در نظر گرفتیم تا این افراد آشنایی بیشتری با اکران و تبلیغات شهری پیدا کنند تا هرچه بیشتر برای برپایی جشن‌های «شهر موش‌ها» در شهر‌هایشان آماده شوند.

حکمت با اشاره به پتانسیل بالای شهر موشها برای جذب مخاطب افزود: شهر موشها قادر است خانواده‌ها را همراه با هم و در کنار یکدیگر روبروی پرده سینما بنشاند. پس این فرصت مناسبی است  تا اکران فیلم‌ «شهر موشها» تبدیل به جشن ملی شود بنابراین لازمه برپایی این جشن ملی و فراگیری نمایش فیلم در سراسر کشور این است که صنعت سینما و مقوله تبلیغات در این هنر جدی گرفته شود و تبلیغات سینما از مرکز فراتر رفته و به سراسر کشور تسری پیدا کند.

وی برپایی این نشست را بسیار مفید دانست و اظهار کرد: حاضران وضعیت نمایش فیلم در استان‌هایشان را تشریح کردند و با تبادل اطلاعاتی که صورت گرفت به تعریف مشخصی برای تبلیغات رسیدیم. با توضیحاتی هم که قطبی مسئول کمیته شهرستان‌های فیلم ارائه کرد، قرار شد این افراد به عنوان نماینده تهیه کننده در استان‌هایشان حضور داشته باشند و با همیاری که مسئولین خواهند داشت به خوبی از ظرفیت استان بهره گرفته شود.

حکمت با بیان اینکه این تجربه مفید می‌تواند در اختیار سایر فیلم‌ها نیز قرار گیرد، گفت: متأسفانه تاکنون هیچ فعالیت مثبتی برای فیلم‌ها در خارج از تهران انجام نگرفته است و به همین علت فروش در شهرستان‌ها بسیار پایین آمده است که امیدوارم این اقدام منجر به اتفاقات خوبی شود.

وی افزود: این افراد هرکدام زیرمجموعه‌های خود را در استان‌هایشان خواهند داشت و با اکران «شهر موش‌ها» فیلم به صورت گسترده در سطح کشور به نمایش درخواهد آمد و با کمک این نمایندگان حتی در شهرهایی که فاقد سینما هستند نیز جشن «شهر موش‌ها» را برگزار می‌کنیم و یکی از اهداف اصلی ما نمایش فیلم برای کودکان محروم در مناطق دورافتاده و فاقد امکانات خواهد بود تا آنها نیز در این جشن ملی سهیم باشند.

تهیه‌کننده فیلم شهر موشها با بیان اینکه سینما در بیشتر شهرستان‌های کشور فاقد استانداردهای لازم است است افزود: بر اساس گزارش‌های فعالین فرهنگی استانها که در این نشست حضور داشتند متاسفانه تعداد زیادی از سینماهای شهرستان‌ها در چند سال گذشته تعطیل شده‌اند که امیدواریم با رایزنی که با وزارت ارشاد و سینما شهر خواهیم داشت، سینماهای تعطیل شده در سطح کشور نیز برای نمایش «شهرموش‌ها» باز شوند و با هماهنگی که مسئولین استان‌ها خواهند داشت اتفاق خوبی برای سینمای کشورمان رقم بخورد.

 

سانسهای فوق العاده تا نیمه شب در سینماهای فیلم «امروز»

فیلم ا«مروز» آخرین ساخته رضا میرکریمی با آغاز تعطیلات عید فطر با استقبال بسیار خوبی در سینماها مواجه شده و تعدادی از سینماهای نمایش دهنده این فیلم به خاطر استقبال مردم ،مجبور شده اند سانس فوق‌العاده برای این فیلم بگذارند.

در سینما فرهنگ برای اولین بار ،سانس 12تا 2نیمه شب در نظر گرفته شد وتماشاگران تا ساعت 2 به تماشای این فیلم نشستند.در سینما آزادی هم سانس 2تا 4 صبح برای فیلم در نظر گرفته شد.

در سینما استقلال هم سانس ویژه 12:30تا 2:30 نیمه شب برای فیلم امروز در نظر گرفته شد.

از سویی دیگر پخش کننده ودیگر دست اندرکاران فیلم «امروز» ،برای رضایت تماشاگران ،توجه ویژه ای به کیفیت نمایش فیلم امروز در سینما استقلال داشته اند و فیلم امروز با صدا وتصویر بسیار خوبی در این سینما ، در حال نمایش است.

 

 

تمدید ارسال آثار به مسابقه سازندگان تبلیغات سینما

مهلت ارسال آثار به مسابقه طراحان و سازندگان تبلیغات سینمای ایران جشن سینما تا 12 مرداد ماه تمدید شد.

بنابر اعلام سخنگوی کانون طراحان و تبلیغات سینمای ایران، به منظور اعتلای فرهنگی - هنری تبلیغات در سینمای ایران، مسابقه سازندگان تبلیغات سینمای ایران در چهار بخش پوستر، آنونس ، تیزر و عنوان بندی توسط یک هیات داوری مورد انتخاب و قضاوت قرار خواهد گرفت و برترین آثار در شانزدهمین جشن سینمای ایران معرفی خواهند شد.

در این دوره جشن سینما برای اولین بار عنوان بندی فیلم های سینمایی مورد ارزیابی مستقل در مسابقه طراحان و سازندگان تبلیغات سینمای ایران قرار می گیرد و جایزه ایی مستقل برای آن در نظر گرفته شده است. لذاعنوان بندی ها باید جداگانه توسط سازندگانشان به دبیرخانه ارسال شوند و صرف این که فیلمی در جشن شرکت کرده باشد به منزله بررسی عنوان بندی اش در بخش مسابقه طراحان و سازندگان تبلیغات سینمای ایران نیست.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت خانه سینما khanehcinema.ir  از جزئیات حضور در این چهار بخش مطلع شوند و یا با ارسال ایمیل به sap.cinema@gmail.com فرم فراخوان را دریافت نمایند.


4370042
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است