استانی 18:28 - 22 دی 1397

مشکلی در زمینه تامین نهاده های دامی و کشاورزی در کرمان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سعیدی ظهر شنبه در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: کرمان دومین استان عشایری و کم آب کشور است.

وی افزود: ۲۵ درصد باغات کرمان در شمال استان قرار دارند و ۱۴هزار میلیارد کل ارزش بخش کشاورزی در شمال استان است .

سعیدی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ۳۰ درصد اشتغال استان کرمان را شامل می شود، بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ابراز داشت: در زمینه محصولات گلخانه ای مقام دوم کشور را داریم و همچنین کشت زعفران و گیاهان دارویی در این استان رو به افزایش است.

افزایش ۶۶ درصدی سیستم آبیاری تحت فشار

وی گفت: در چهار سال گذشته سیستم نوین آبیاری ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده و بیش از ۳۷ درصد کل اراضی استان تحت این سیستم قرار گرفته است.

سعیدی بیان کرد: از ۱۰ سال پیش در شهرستان انار آبیاری زیر سطحی کم فشار آغاز شد که در این  روش ۴۵ درصد پرت آب از بین می رود و به صورت هم زمان و یک نواخت آب  توزیع می شود .

وی افزود: کشت رعفران از چهار سال پیش افزایش پیدا کرده و همچنین توسعه گل محمدی و صنایع تکمیلی و تبدیل در سطح استان افزایش یافته است.

افزایش کشت گیاهان دارویی در کرمان

سعیدی تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی در سطح استان کرمان رو به افزایش است به عنوان مثلا در یک هکتار دو تن لیمو خشک برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد دانه های روغنی موردنیاز کشور از خارج وارد می شود، افزود: کشت دانه های روغنی در سطح استان رو به افزایش است و توانسته ایم از ۲۰۰ هکتار  سطح زیر کشت دانه های روغنی در حال حاضر به دو هزار و ۲۰۰ هکتار برسانیم.

خودکفایی کرمان در زمینه تولید بذر گندم و ذرت

وی عنوان کرد: در زمینه تولید بذرگندم و ذرت در استان کرمان به خودکفایی رسیده ایم و نیاز به وارد کردن بذر گندم و ذرت از استان های دیگر و خارج کشور به استان نداریم.

سعیدی بیان داشت: ۹ هزار تراکتور و کمبین به شمال استان کرمان وارد شده است و در زمینه زنجیره خرما در استان تکمیل شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ فروشگاه فروش سم فاقد پروانه در سطح استان کرمان وجود داشت که اکنون تعداد این فروشگاه ها به ۴۵ واحد رسیده است.

 سعید با اشاره به تولید ۳۷ تن گوشت ماهی خاویاری در کرمان افزود: اکنون در زمینه توزیع کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی و دامی و کودهای ازته و پتاسه در استان هیچ مشکلی  نداشته ایم.


10025806
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است