فرهنگی‌هنری 19:10 - 14 اسفند 1393
مدیرکل بنیاد شهید:
گرگان - ایرنا - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: جامعه اهل سنت این استان حدود 500 شهید گلگون کفن تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش ایرنا محمد جهانی نژاد روز پنجشنبه در نشستی با اصحاب رسانه گلستان در آستانه روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 220 هزار شهدای میهن، اظهار کرد: استان گلستان در مجموع چهار هزار شهید، 12 هزار جانباز و 1100 آزاده برای حفاظت و باروری نهال انقلاب تقدیم کرد و در این راه همه اقشار، اقوام و مذاهب این خطه کشورمان مشارکت فعالانه داشتند.



وی با یادآوری اینکه شواهد، قراین و آمارها نشانگر پایبند بودن جوانان و ایثارگران گلستانی به ارزش های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، افزود: تمام وصیت نامه شهدا حاوی همین نکات و مسائل بوده و در کنار آن بر بحث حجاب و گوش به فرمان امام و رهبری بودن اشاره دارند.



مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران گلستان تصریح کرد: تبعیت از ولایت در راس توصیه و وصایای شهیدان استان قرار دارد که لازم است برای نسل جدید که جبهه و جنگ را از نزدیک ندیده اند به خوبی بیان و تبیین شود.



به گفته جهانی نژاد ایثارگران با از خود گذشتی دین خود را به اسلام و نظام ادا کردند و نگذاشتند دشمن ذره ای به مرزهای این کشور مسلط شود.



وی با تبریک فرا رسیدن 22 اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) یادآور شد: باید در راستای تعمیم و نهادینه شدن هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد که در این رابطه ظرفیت رسانه های ارتباط جمعی حایز اهمیت مضاعف است.



جهانی نژاد با اشاره به بخشی از برنامه های انجام شده یا در دست انجام بنیاد شهید گلستان گفت: دیجیتالی کردن اسناد ایثارگران به تعداد 220 هزار نسخه، ایجاد کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت با هشت هزار جلد کتاب، به کمک گرفتن یافته های پژوهشی دانشگاه ها، استفاده از فضای مجازی و راه اندازی 50 سایت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، چاپ 27 عنوان کتاب و تولید و انتشار 15 عنوان لوح فشرده چند رسانه ای بخشی از این اقدامات است.



مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 220 یادواره شهدا در سطح شهرها و روستاهای استان طی یک سال برگزار شده است.



وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت با تامین اعتبار لازم بخش اعظمی از مطالبات ایثارگران را پرداخت کرده است و بقیه آن طی یک سال آینده پرداخت می شود.



استان شمالی گلستان با حدود یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت، رنگین کمانی از اقوام و مذاهب مختلف اعم از فارس، ترکمن، سیستانی، بلوچ، ترک، کرد، اسلام و سایر ادیان را در خود جای داده است.



3014/6203

انتهای پیام /*


5982093
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است