استانی 08:56 - 02 اسفند 1395
‌نخستین نگارخانه خصوصی غرب کشور با عنوان گالری هنری دیار، شامگاه یک شنبه در سنندج گشایش یافت.

نخستین نگارخانه خصوصی غرب کشور در سنندج گشایش یافت

به گزارش ایسنا،‌ نخستین نگارخانه خصوصی غرب کشور با عنوان گالری هنری «دیار» که توسط «حسن انجمن» یکی از اساتید خوشنویسی کردستان در سنندج احداث شده است، شامگاه یک شنبه(1 اسفند) با حضور مسئولان استانی گشایش یافت.

«حسن انجمن» سازنده این مجموعه، در آیین گشایش گالری دیار، اظهار کرد: گالری یا نگارخانه مکانی برای نمایش و عرضه آثار هنرمندان اعم از خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، سفال، کاریکاتور و هر آنچه در زیرمجموعه هنرهای تجسمی توسط افراد حقیقی و حقوقی است.

وی افزود: هدف نهایی در این مجموعه تلاش برای ارتقای سطح سواد هنری افراد و رشد و آگاه سازی مردم از تمام اقشار و آشنایی با آثار و استعدادهای هنری این دیار است تا بتوان از این طریق حداقل حمایت را برای شکوفایی و رشد هنر در استان فراهم کرد.

این استاد خوشنویسی عنوان کرد: در تامین این مکان علاوه بر علاقه شخصی، چند هدف از جمله ارج نهادن به تلاش هنرمندان هنر تجسمی استان، ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی خلاقیت‌ها، توسعه روابط بین هنرمندان، حمایت از هنر و هنرمندان استان در تمام سطوح و آموزش و ارتقای سطح پرورشی هنر مدنظر بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد این مکان بتواند با برگزاری نمایشگاه‌هایی به منظور شناساندن آثار هنرمندان و استعدادهای هنری استان، زمینه توجه به اقتصاد هنر و خرید آثار هنری را فراهم کند و موسسات و نهادها را به سمت خرید آثار هنری سوق دهد.

هنر کردستان ظرفیت مطرح کردن هنر ایران را در عرصه بین المللی دارد

استاندار کردستان گفت: هنر کردستان می‌تواند هنر ایران زمین را در عرصه بین المللی مطرح کند و ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، ‌عبدالمحمد زاهدی، شامگاه یک شنبه(1 اسفند) در آیین گشایش نخستین نگارخانه خصوصی غرب کشور در سنندج، اظهار کرد: اساس خلقت انسان عشق است و عشق بدون زیبایی معنی ندارد و زیبایی منشا عشق است.

وی با اشاره به صفت خلاقیت خداوند، انسان را متاثر از این صفت خالق دانست و افزود: جلوه ذات الهی که زیبایی بود، عشق را به وجود آورد و انسان برای عشق ورزیدن انتخاب شد.

استاندار کردستان عنوان کرد: کسانی به خدا نزدیکترند که آفریننده و خالق زیبایی هستند و کسانی که زیبایی را می‌آفرینند، ارتباط بیشتری با صفت خلاقیت خداوند دارند.

وی همه آثار هنری را جلوه‌ای از ذات خدا دانست که به وسیله انسان خلق شده‌اند و گفت: این هنرمندان هستند که قادرند ارتباط انسان با مبدا هستی و ذات احدیت به خوبی برقرار کنند.

زاهدی بیان کرد: بزرگان و عرفای بزرگ تاریخ ما به درستی به این مسائل پرداخته‌اند و ارتباط خالق و مخلوق را در پدیده‌ای به نام هنر نمایان کرده‌اند.

وی در ادامه، اقدام خوشنویس کردستانی برای ساخت گالری دیار را ستود و افزود: استان کردستان و شهر سنندج با توجه به ظرفیت‌های هنری که دارد، ظرفیت ایجاد ده‌ها مکان اینچنینی را دارد.

استاندار کردستان از سایر هنرمندان دیگر نیز خواست تا در این عرصه ورود پیدا کنند و ابراز امیدواری کرد: با ایجاد چنین مکان‌هایی، کردستان بتواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش در عرصه هنر را به ایران و همه جهان بشناساند.

وی در ادامه گفت: هنر کردستان می‌تواند هنر ایران زمین را در عرصه بین المللی مطرح کند و ارائه دهد.

زاهدی اعلام کرد: ما هم حمایت خود را از هنرمندان برای ساخت این مکان‌ها در راستای شکوفایی هرچه بیشتر هنر کردستان اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این مکان‌ها و پاتوق‌ها می‌تواند محلی برای ارائه هنر، آموزش هنر و همچنین پرداختن به اقتصاد هنر تاثیرگذار باشد و اقتصاد هنر را رونق دهد.

‌سرمایه گذاری در حوزه هنر جسارت می‌خواهد

نویسنده و پژوهشگر منتقد کردستانی گفت: سرمایه گذاری در حوزه هنر نه تنها ریسک است بلکه جرات و جسارت زیادی می‌خواهد.

‌به گزارش ایسنا، ‌کامبیز کریمی، شامگاه یکشنبه(1 اسفند) در آیین گشایش نخستین نگارخانه خصوصی غرب کشور در سنندج، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه هنر نه تنها ریسک است بلکه جرات و جسارت زیادی نیز می‌خواهد چرا که چنین اقداماتی زود بازده نیست و به زمان نیاز دارد تا به برند تبدیل شوند.

وی افزود: خوشحالم از اینکه مسئولان فرهنگی استان دیواری را که هنرمندان سال‌ها به خاطر وجود آن امکان ارتباط و بیان مطالبات خود به مسئولان را نداشتند، ویران کردند و برای این ویرانی باید به آنها تبریک گفت.

این نویسنده و پژوهشگر کردستانی با اشاره به اینکه برخی هنرمندان به جای عمل روشنفکرانه، متن روشنفکرانه دارند، عنوان کرد: این ویژگی در هنرمندان موجب دوری جامعه از هنر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین مکان‌هایی موجب می‌شود هنر به میان مردم برود، بر حمایت بیش از پیش از هنرمندان تاکید کرد.

کریمی در ادامه، ضمن تاکید بر توجه به سرمایه گذاری‌های خارجی در حوزه فرهنگ، بر شناساندن آثار هنری و ظرفیت‌های استان در این زمینه نیز تاکید کرد و گفت: حمایت از این مکان و هنرمندان به ویژه حسن انجمن  سازنده آن، تنها به امروز محدود نشده و ادامه داشته باشد.

در ادامه یکی دیگر از خوشنویسان کردستان نیز با تاکید بر حمایت از هنرمندان از سوی مسئولان استان، اظهار کرد: با خرید آثار هنری هنرمندان می‌توان به اقتصاد هنر کمک و در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

فاتح عزت پور افزود: در این مکان سرمایه گذاری زیادی شده است و چنانچه مورد حمایت قرار نگیرد و سرمایهگذاری بازخورد کافی را نداشته باشد، موجب بی‌انگیزگی سایر هنرمندان نیز خواهد شد.

‌در این گالری که با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس حوزه هنری استان کردستان و جمعی دیگر از مسئولان و هنرمندان کردستان گشایش یافت، آثاری از هنرمندان مطرح استان نیز به نمایش گذاشته شد.

‌انتهای پیام


8831044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است