استانی 12:54 - 30 فروردین 1400
مدیرعامل انجمن عکاسان خراسان رضوی خبر داد
ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل انجمن عکاسان خراسان رضوی گفت: انجمن عکاسان خراسان رضوی قصد دارد یک وکیل و مشاور حقوقی داشته باشد تا بتوانند در صورت وجود هرگونه مشکل از عکاسان حمایت کنند.

حمایت حقوقی از عکاسان

شرمین نصیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های انجمن عکاسان خراسان رضوی، اظهار کرد: در یک سال اخیر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به تعویق افتاده است که انجمن عکاسان خراسان رضوی نیز از این قاعده مستثنا نبود. با این حال انجمن سعی کرد در این مدت به ‌صورت کامل تعطیل نباشد. حضور در دفتر را به حداقل رساند و اکثر فعالیت‌ها را به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی انجام ‌داد.

وی افزود: یکی از این فعالیت‌ها ایجاد شرایط آسان برای عضو پذیری بود که با استقبال کم‌نظیری روبه‌رو شدیم.

نصیری با بیان این‌که «در حال حاضر دوران دشوار و خاصی را می‌گذرانیم»، تصریح کرد: تا پیش از کرونا، در انجمن کلاس‌های آموزشی، اردوهای درون شهری و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شد، اما اکنون برگزاری این کلاس‌ها و آموزش‌ها به‌صورت مجازی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های انجمن پس از دو دهه تلاش و همت، راه‌اندازی نشریه تخصصی داخلی انجمن عکاسان خراسان رضوی با عنوان «نور» بود که به ‌صورت نسخه الکترونیکی ارائه ‌شد. نخستین شماره آن در نوروز ۱۴۰۰ ارائه شد و به صورت رایگان در اختیار جامعه عکاسی قرار گرفت. همچنین قصد داریم بخش‌های جذاب دیگری نظیر نقد عکس، فراخوان دریافت عکس با موضوع های خاص یا مناسبتی و... در این  نشریه جای دهیم.

مدیرعامل انجمن عکاسان خراسان رضوی در خصوص چگونگی برگزاری نمایشگاه‌ها در زمان شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: در این دوران توانستیم نمایشگاه چاپی و فیزیکی زنجیره‌ای با عنوان «سفیر همدلی» را مصادف با دهه فجر برگزار کنیم. در این نمایشگاه عکاسان چندین شهرستان نظیر خواف، تایباد و فریمان حضور داشتند. همچنین در کنار این نمایشگاه کارگاه آموزشی نیز برگزار شد. 

وی ادامه داد: چندین نمایشگاه انفرادی از عکاسان مشهد در نگارخانه گلستانه با موضوع «عکس طنز» نیز با موفقیت برپا شد که هدف، تنوع دیداری علاقه‌مندان به هنر عکاسی بود. همچنین نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «کمی خنده» با حضور ۲۰ عکاس، نمایشگاه‌های انفرادی «خنده درمانی» با آثاری از سیدعلی سیدی و «با هم بخندیم» با آثاری از قدیر وقاری شورچه در پایان سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

نصیری خاطرنشان کرد: همچنین در این دوران با توجه به مشارکتی که با موسسه آموزش عالی توس داشتیم، اقدام به برگزاری سومین دوره مسابقه عکس جایزه هنری توس با عنوان «جهت» کردیم که در دو بخش حرفه‌ای و دانش‌آموزی اجرا شد.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از عکاسان در طول این مدت شده است، تاکید کرد: انجمن عکاسان خراسان رضوی قصد دارد یک وکیل و مشاور حقوقی داشته باشد تا بتوانند در صورت وجود هرگونه مشکل از عکاسان حمایت کنند.

مدیرعامل انجمن عکاسان خراسان رضوی با بیان این‌که «رسالت بزرگ انجمن‌ها کشف استعدادهای جوان است و این امر از طریق برپایی مسابقه‌های عکاسی امکان‌پذیر است»، اضافه کرد: بر این اساس طرح فراخوان‌های گوناگون عکاسی تحت عناوین خاصی در هیأت مدیره مصوب شده است که به زودی علاقه‌مندان در جریان فراخوان‌ها قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام


11032045
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است