بین‌الملل 22:44 - 06 آذر 1394
خبرگزاری رویترز در گزارش اخیر خود با طرح مسأله حمله‌ی روسیه به مناطق ترکمن‌نشین سوریه، دلیل اقدام دولت ترکیه در سرنگونی جنگنده روس را توجیه می‌کند.

رویترز: حمله جنگنده‌های روسیه به مناطق ترکمن‌نشین سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز اعلام کرده است بر اساس گرد‌آوری اطلاعاتی که توسط این رسانه صورت گرفته است، جنگنده‌های روسیه به مناطق ترکمن‌نشین در شمال‌غربی سوریه حمله کرده‌اند.

به نوشته این خبرگزاری، درصورتی که حمله روسیه به این قبیل مناطق مدنظر قرار گیرد، بر این اساس می‌توان راه توجیهی برای اقدام اخیر دولت اردوغان در انهدام جنگنده‌ روسیه در حریم هوایی کشور سوریه پیدا کرد.

برخی تحلیل‌گران بر این باورند اقدام کور و خطرناک دولت ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخو-24 نیروی هوایی روسیه در روز سه‌شنبه‌ی هفته ‌جاری، با هماهنگی کاخ‌سفید انجام شده است و به نوعی یک حرکت تلافی‌جویانه از جانب غرب برای التیام زخم‌های ناشی از اقدام مشروع مسکو در حمایت از ارتش و مقاومت سوریه محسوب می‌شود.

رویترز در گزارش اخیر خود آورده است که پیش از این واقعه، دولت اردوغان آنچه را هدف‌قراردادن ترکمن‌ها در استان «لاذقیه» سوریه می‌دانسته، محکوم کرده بود.

خبرگزاری آمریکایی رویترز، همچنین عنوان کرده است در اطلاعات صادرشده از سوی وزارت دفاع روسیه، که توسط این رسانه گرد‌آوری شده، نام 17 نقطه از بخش‌های ترکمن‌نشین سوریه در میان اهداف جنگنده‌های روسیه از زمان آغاز عملیات [در تاریخ 30 سپتامبر] به چشم می‌خورد.

http://fna.ir/8LQF9R

7436372
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد: سئول و واشنگتن رزمایش فضایی مشترکی را برای آنچه که «دفع حملات مختل کننده سیستم موقعیت‌یابی جهانی و سایر تهدیدات فضایی کره شمالی» عنوان شد، برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه دور پنجم رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما در دریا، این روند به دلیل قطعی برق به حالت تعلیق درآمد.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کرملین در واکنش به انتقال کمک‌های میلیاردی آمریکا به اوکراین گفت که آن تغییری در میدان جنگ ایجاد نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی وزش باد شدید از صحرای بزرگ آفریقا به سمت یونان، شهر آتن در غباری نارنجی رنگ فرو رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت مدیریت تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن هدف دیدارها در این میزبانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت خارجه قطر هر دو گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از ارائه گزارش‌های مستقل پیرامون رفع اتهام از آنروا، آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی از پایگاهی در نیوزیلند نانوماهواره خود را با هدف رصد شبه جزیره کره پرتاب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی ویدیویی خطاب به شرکت‌کنندگان در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیت در سن‌پترزبورگ اعلام کرد: روسیه آماده همکاری نزدیک با همه شرکای ذی‌نفع در تامین امنیت جهانی و منطقه‌ای در شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی ج...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور‌های ارشد جمهوری‌خواه از دولت جو بایدن خواسته‌اند نیرو‌های پلیس فدرال را برای سرکوب دانشجویان اعزام کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است