گوناگون 14:03 - 30 شهریور 1396
بعد از استعفای علیرضا منصوریان از سرمربیگری استقلال حالا مهمترین سوالی که مطرح است این است که چه کسی جای او را روی نیمکت داغ آبی‌ها می‌گیرد.

چه کسی جانشین منصوریان می‌شود؟




گزارش - تحریریه پارسینه | بعد از استعفای علیرضا منصوریان از سرمربیگری استقلال حالا مهمترین سوالی که مطرح است این است که چه کسی جای او را روی نیمکت داغ آبی‌ها می‌گیرد. این سوال البته مدت‌هاست مطرح شده و با اینکه هیچ کس جوابی برای آن پیدا نکرده اما حالا زمان انتخاب رسیده است. در حال حاضر به نظر می‌رسد مربی داخلی طرفدار چندانی در بین علاقمندان به استقلال ندارد.


 تنها گزینه‌هایی که از آ‌ن‌ها نام برده می‌شود حسین فرکی و مهدی پاشازاده هستند. فرکی بعد از اینکه فصل گذشته سایپا را به زحمت در لیگ برتر نگه داشت از لیست مربیان روی بورس خارج شد. او قبل‌تر در سپاهان هم نتایج خوبی نگرفته بود. به همین دلیل هم این که نام او مطرح شده کمی عجیب است. ضمن اینکه شخصیت او به گونه‌ای است که کار کردن در استقلال برایش آسان نخواهد بود. بعد هم او را به بیشتر به عنوان یک پرسپولیسی می‌شناسند و استقلالی‌ها نگاه چندان مثبتی به او ندارند.


 گزینه داخلی بعدی مهدی پاشازاده است. سرمربی فعلی نساجی مازندران. مدافع اسبق استقلال در این سال‌ها به صراحت اعلام کرده که دوست دارد سرمربی استقلال شود و وعده داده که یک روز حتما این اتفاق خواهد افتاد. اما نکته این است که او اصلا تجربه مربیگری در لیگ برتر را ندارد. به همین دلیل حضور در لیگ برتر برای اولین بار آن هم در باشگاه بزرگی مثل استقلال یک ریسک هم برای او و هم برای باشگاه خواهد بود.


درباره گزینه‌های خارجی هم نام‌های زیادی مطرح شده است. نام‌های کوچک و بزرگی که مشخص نیست حضورشان در استقلال چه نتیجه‌ای خواهد داشت. سرجیو فاریاس برزیلی یکی از گزینه‌های جدید استقلال است. فاریاس مدتی است برای مربیگری به شرق و جنوب شرق آسیا رفته است. او هم اکنون مربیگری تیم سوفانبوری تایلند را بر عهده دارد. نفر بعدی نام بزرگ‌تری است. خوزه آنتونیو کاماچو سرمربی تیم ملی اسپانیا در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲. کاماچو بعدتر در تیم‌هایی مثل بنفیکا، رئال مادرید و اوساسونا هم مربیگری کرد. او دو سال هم سرمربی تیم ملی چین بود و از سال ۲۰۱۶ به کشور آفریقایی گابن رفت. چیزی که مسلم است این است که او از دوران اوجش فاصله گرفته.


 نفر بعدی هم یک برزیلی است که شاید معروف‌تر و محبوب‌تر از بقیه گزینه‌هاست. زیکو با نام اصلی آرتور آنتونس کوئیمبرا سرمربی اسبق تیم ملی ژاپن است که با این تیم در مقابل تیم ملی ایران هم بازی کرده است. زیکو بعد از ژاپن یک سال هم سرمربی عراق بود و بعد به امارات رفت و مربی الغرافه شد. جایگاه فعلی او اما چندان مطلوب و قانع کننده نیست. زیکو در حال حاضر سرمربی تیم «اف سی گوا» هندوستان است!‌ گزینه بعدی که برزیلی است. ریکاردو گومز سابقه مربیگری در فرانسه در تیم‌هایی مثل بوردو و موناکو را دارد. او در چند سال اخیر هم در تیم‌های مطرح برزیل مثل سائوپائولو‏، واسکو دوگاما و بوتافوگو مربیگری کرده است اما آخرین تیم گومز در همین نزدیکی‌ها فعالیت دارد. النصر عربستان سعودی.


لحظاتی پیش اما سید رضا افتخاری مدیر عامل باشگاه استقلال اعلام کرد که فاتح تریم ترکیه‌ای گزینه اصلی هدایت باشگاه استقلال است. او در خبری که روی سایت باشگاه استقلال منتشر شده گفت: «گزینه اول ما آقای فاتح تریم مربی بزرگ ترکیه‌ای است که درصورت توافق نتیجه آن به آگاهی هواداران عزیز خواهد رسید.» تریم ۶۸ ساله مربی گرانقیمتی است با گالاتاسرای قهرمان جام یوفا شده و در سه مقطع زمانی سرمربی تیم ملی ترکیه بوده است. او چهره‌ای پرآوازه در فوتبال جهان است و حضور احتمالی‌اش در استقلال به این نیمکت ارزش ویژه‌ای خواهد بخشید.


همانطور که می‌بینید نام‌های بعضا بزرگی در بین کاندیداهای مربیگری استقلال دیده می‌شود. امکان دارد در روزهای آینده نام‌های دیگری هم به این لیست اضافه شود. اما هر اتفاقی بیفتد بعد از بازی با سپیدرود خواهد بود. چرا که لیگ برتر بعد از این بازی برای چند روز تعطیل می‌شود و مربی جدید فرصت آشنایی با بازیکنان و باشگاه را خواهد داشت.

9428973
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است