بین‌الملل 21:52 - 04 آذر 1394
بعد از ظهر چهارشنبه ۴ آذر خبری جعلی در برخی سایت‌های داخلی و رسانه‌های عربی منتشر شد که ادعا می‌کرد رئیس جمهور روسیه، اردوغان را سگ هار خطاب کرده است.

پیام جعلی منتسب به پوتین خطاب به رئیس جمهور ترکیه
به گزارش افکارخبر؛ به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

بعد از ظهر چهارشنبه 4 آذر خبری جعلی در برخی سایت‌های داخلی و رسانه‌های عربی منتشر شد که ادعا می‌کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی پیامی گفته است:

«آمریکایی‌ها دهان سگ هارشان را در ترکیه ببندند/ انتقام، پاسخی است که دیکتاتور ترکیه بزودی دریافت خواهد کرد/ صبر ما در مقابل اردوغان رو به اتمام است/ ترک‌ها با سرنگونی هواپیمای روسیه، به ما اعلام جنگ داده‌اند.»

 

**واقعیت**

مطلب فوق صحت ندارد و تاکنون این پیام از سوی هیچ یک از منابع رسمی تأیید نشده است. تمام سایت‌های داخلی منبع خبر فوق را خبرگزاری روسی تاس اعلام کرده‌اند در حالی که منبع اصلی این خبر یک سایت غیرموثق تبلیغاتی است به نام AWD که به انتشار اخبار جعلی می پردازد. 

این سایت ماه گذشته هم مطلب مشابهی را منتشر کرد و مدعی شد پوتین در دیدار با سفیر ترکیه در مسکو به وی گفته است که به "دیکتاتورتان بگو که سوریه را برایش به استالینگراد تبدیل می کنم."

این خبر آن زمان هم از سوی روسیه و هم ترکیه به شدت تکذیب شد.

 

جنگنده‌های آمریکایی «اف-16» نیروی هوایی ارتش ترکیه، سه‌شنبه (24 نوامبر) یک فروند جنگنده «سوخو-24» روسیه را در شمال غرب سوریه در نزدیکی مرز ترکیه ساقط کردند.

پوتین در نخستین واکنش به اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده روسی با اشاره به اینکه هواپیماهای ما به هیچ وجه تهدیدی برای ترکیه نبودند گفته بود که: جنگنده سوخو 24 این کشور در حریم هوایی سوریه بوده و توسط موشک هوا به هوای جنگنده اف 16 ترکیه ساقط شده است. جنگنده ما 4 کیلومتر با مرز ترکیه فاصله داشته و در خاک سوریه سقوط کرده است.


7430010
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است