سیاسی 19:59 - 03 اسفند 1396
رییس کانون فرهنگیان توسعه و اعتدال گفت؛
رییس کانون فرهنگیان توسعه و اعتدال گفت: احزاب مهمترین سازمان سیاسی در نظام مردم سالاری معاصر هستند و آموزش احزاب و آگاهی بخشی به مردم برای ایجاد انگیزه در فعالیت‌های سیاسی از مهمترین اهداف احزاب است.

آموزش احزاب و مردم از مهمترین عوامل ایجاد انگیزه در فعالیت‌های سیاسی است

به گزارش ایسنا، مجتبی زینی وند، مشاور عالی و مدیرکل حوزه وزارت وزیر آموزش و پرورش در همایش سالانه حزب اعتدال و توسعه استان تهران و فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه ضمن خیر مقدم به نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه خطاب به او گفت: ما فراموش نمی کنیم در نشست سالانه ای که در سال گذشته داشتیم برنامه ریزی های بسیار خوبی انجام شد با شعار هر معلم یک ستاد برای آقای روحانی، اعضای محترم شورای حزب سنگ تمام گذاشتند و با بیش از 201 ستاد در اقصی نقاط کشور فعالیت کردند. خوشحالیم که ملت ایران با تیزبینی، آینده نگری و خردورزی گفتمان اعتدال را بار دیگر با انتخاب دکتر روحانی و تیم همراهشان در گفتمان سیاسی و اجتماعی ایران به عنوان گفتمان غالب پذیرفتند. گفتمانی که با تکیه بر خردورزی و تدبیر در امور و تکیه بر آرمان ها و ارزش ها نشان داد بدون افراط و تفریط می توان در مسیر خدمت و توسعه کشور و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام های بلندی برداشت و گفتمانی را مبتنی بر پذیرش نظر و نقد مخالفین و تعامل سازنده در جهان در فضای سیاسی حاکم برجامعه ارائه نماید.

وی افزود: تاریخ سیاسی احزاب و انتخابات سراسر جهان این نکته را متذکر می شوند که وقتی گفتمانی مورد اقبال و پذیرش مردم قرار گرفت برای تداوم سیاسی آن گفتمان باید همه نخبگان علمی، فکری، سیاسی و حزبی به طور مرتب و مداوم اندیشه های بنیادین و برنامه های برآمده از نظرات هم اندیشمندان را با رعایت همه جوانب و ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... ابداع کنند تا آن گفتمان نهادینه شود و جامعه از رکود خارج و به نشاط و پویایی برسد.

رییس کانون فرهنگیان اعتدال و توسعه شهر تهران یکی از مهمترین اهداف و رسالت احزاب را تهیه برنامه مدون توسعه و کمک به دولت ها دانست و عنوان کرد: حزب اعتدال و توسعه شورای استان تهران و کانون فرهنگیان با همین نگاه و رویکرد به عنوان حزب وفادار به دولت تدوین راهبرد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با آگاهی از ساختار و مشکلات جامعه و توجه به اقتضائات و شرایط جامعه را از اولویت های اساسی و اولیه خود قرارداد و اقدامات بسیار خوبی را انجام داد. نخبگان فکری و علمی که در شورای تهران و کانون فرهنگیان حضور دارند خوشبختانه توانستند برنامه های منسجمی تدوین کنند و به کارگروه هایی که در شورای حزب تهران و کانون فرهنگیان به طور مستمر جلسه دارند ارائه کنند. این افراد به دنبال ارائه برنامه های شفاف اجرایی و عملیاتی همین راهبردها هستند و مجمع اعضای شورای استان تهران و کانون فرهنگیان مفتخرند در کنار مجموعه دولت هر کمکی که از دستشان بر می آید را انجام دهند.

زینی وند افزود: احزاب مهمترین سازمان سیاسی در نظام مردم سالاری معاصر هستند و آموزش احزاب و آگاهی بخشی به مردم برای ایجاد انگیزه در فعالیت های سیاسی از مهمترین اهداف احزاب است. آموزش نوعی سرمایه گذاری ملی است. سرمایه انسانی برآمده از آموزش می تواند به رشد جامعه دانش بنیان کمک کند و منابع انسانی و دانش بنیان پایه های اصلی ثروت جوامع و ملت ها هستند. این شورا بعد از انتخابات یکی از کارویژه های خود را آموزش احزاب و آگاهی بخشی به احزاب، توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، تدوین خط و مشی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و بسیاری امور دیگر قرار داد.



رییس کانون فرهنگیان احزاب اعتدال و توسعه شهر تهران تصریح کرد: در نظریه های نوین توسعه نهاد آموزش محور توسعه کشورها است. همچنین نقش معلمان از مهدکودک تا پایان دبیرستان نقش تعیین کننده ای است. در دنیای امروز نقش آموزش و پرورش بیش از پیش مشخص می شود. به گونه ای که تحقق بسیاری از اهداف مرتبط با توسعه هر کشور مثل عدالت و امنیت و سلامت جز در مسیر تعلیم و ترببت امکان پذیر نیست.  ستون فقرات شورای حزب اعتدال بر پایه حضور اندیشمندان، فرهنگیان و نخبگان علمی و فکری قرار دارد. وزن سیاسی و حمایتی که از گفتمان اعتدال و توسعه در بین فرهنگیان وجود دارد هم به تحقق توسعه در کشور کمک خواهد کرد و هم به توسعه گفتمان اعتدال و توسعه. در همه استان‌ها کانون فرهنگیان فعال است و اکثریت قریب باتفاق مناطق کشور کانون فرهنگیان حضور فعال دارند.



زینی وند خطاب به نوبخت گفت: ما شما را یک معلم می دانیم و حمایت شما از فرهنگیان حداقل به ما در کانون مایه مباهات بوده است. حضور جوانان و فعالیت پویای بانوان در شورای حزب اعتدال و توسعه بسیار قابل توجه است.

در ادامه این همایش نیز رییس کانون فرهنگیان اعتدال و توسعه شهرستان های استان تهران، ری و سایر مناطق به بیان نظریات خود در راستای تدوین برنامه شورای حزب اعتدال و همچنین بیان انتظارات خود از دولت پرداختند.

انتهای پیام


9687980
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است