اجتماعی 12:11 - 04 مهر 1396
در نشست توسعه پایدار و اشتغالزایی عنوان شد
نماینده موقت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران، گفت: در حال حاضر 28 میلیارد دلار فقط درآمد فروش هروئین افغانستان است که این رقم از تولید ناخالص داخلی (GDP) افغانستان هم بیشتر است.

درآمد فروش «هروئین» افغانستان بیشتر از رقم تولید ناخالص داخلی‌ این کشور است

به گزارش ایسنا، الکساندر اشمیت رئیس بخش منطقه‌ای اروپا، آسیای غربی، مرکزی و اروپای جنوب شرقی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در وین و همچنین نماینده موقت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران در نشست کارشناسی تهران با موضوع توسعه پایدار و اشتغالزایی که صبح امروز در محل هتل همای تهران با حضور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و نمایندگان کشورهای خارجی برگزار شد، گفت: در این همایش به دنبال آن هستیم که بتوانیم به پیشنهادات ملموس برسیم یعنی پیشنهاداتی که فقط روی کاغذ نبوده بلکه قابل اجرا هستند.

وی ادامه داد: کشت تریاک در افغانستان در سال 2016 در مقایسه با سال 2015 رشد 10 درصدی داشته است.

اشمیت تصریح کرد: این مشکل بزرگی هم برای افغانستان و هم کشورهای مجاور آن است ،پس برای رسیدن به توسعه پایدار باید بتوانیم این مسئله را از بین ببریم.

وی افزود: حدود 50 درصد کشت تریاک افغانستان در ایالت «نیمروز» صورت می‌گیرد.

نماینده موقت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران در ادامه اقتصاد تریاک در افغانستان را سرسام آور دانست و گفت: در حال حاضر 28 میلیارد دلار فقط درآمد فروش هرئین افغانستان است که این رقم از تولید ناخالص داخلی (GDP) افغانستان هم بیشتر است.

اشمیت ادامه داد: باید طرح‌هایی نامتوازن باشد تا بتوانیم پاسخگوی این مسائل باشیم. به همین دلیل در این نشست مسائل عملیاتی مد نظر است زیرا همه اعضای این جلسه معتقدند که باید با مواد مخدر مبارزه کنیم و باید طبق برنامه پیش برویم.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان ملل در سال 2016 اعلام کرد که مسائل مواد مخدر بسیار مهم هستند و باید به آنها توجه شود، گفت: یک کشور نمی‌تواند به تنهایی از پس مسائل مربوط به مواد مخدر درآید و باید اقدامات فرامرزی در این زمینه صورت گیرد و این جلسه نیز برای ایجاد همین همکاری‌های فرامرزی برگزار شده است.

وی  از دولت‌ آلمان برای کمک‌های مالی و پشتیبانی و همچنین از دولت ایران برای برگزاری این نشست تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین در این نشست دوروتا برژسکی، رئیس بخش حقوقی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران نیز گفت: در حال حاضر بحث قاچاق مواد مخدر و سوء مصرف مواد به بحث جدی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده به طوریکه اقتصاد افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است.

برژسکی افزود: مسئله قاچاق مواد مخدر و سوء مصرف به بحث جدی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است به طوریکه توانسته اقتصاد افغانستان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی ادامه داد: مواد مخدر تاثیرات منفی در طول مسیر قاچاق و ترانزیت در کشورها می‌گذارد اما این امر تجارتی سودآور است.

وی اظهار کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر باید موضوعات کلیدی و حیاتی همچون، آموزش، زنان، انعطاف و تاب‌آوری محیط خانواده و ... را مد نظر قرار دهیم.

برژسکی افزود: جرایم مرتبط با مواد مخدر هم مسائل خاص خود را دارد که نیازمند اقدامات انسانی و جامع در این زمینه هستیم.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی نیز در این نشست اظهار کرد: توسعه پایدار مفهوم پیچیده‌ای است که به پایداری توسعه در جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی می‌پردازد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه پایدار روستایی، گفت: باید تمرکز زیادی به روستاییان، مناطق روستایی و بازارچه‌های مرزی داشته باشیم. زیرا این کار می‌تواند سطح رفاه و معیشت مناطق روستایی را بالا ببرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به نقش مردم در توسعه پایدار روستایی تصریح کرد: گسترش مشارکت مردم و توانمند کردن آنان در تصمیم گیری‌ها می‌تواند موجب ارتقاء توسعه پایدار روستایی شود.

مولاوردی ادامه داد: همه برنامه‌های توسعه‌ای برای بهره‌مندی مردم است و در این زمینه باید گفت: این توسعه با مردم و برای حرکت در این مسیر انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: به علت شدت بحران‌های زیست محیطی و استفاده نامناسب از ظرفیت‌های زیست محیطی نیازمند توسعه اقتصادی بر اساس محیط زیست و توسعه اقتصاد سبز هستیم و به همین دلیل می‌کوشیم ظرفیت‌های گردشگری این بخش را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام


9439198
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است