استانی 16:13 - 06 اسفند 1396
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دست‌یابی به دانش پیوند پوست را راهی برای نجات مصدومان سوختگی‌های شدید دانست و تاکید کرد که در گذشته چنین افرادی شانس زیادی برای زنده ماندن نداشتند.

پیوند پوست راهی مطمئن برای نجات مصدومان سوختگی شدید

به گزارش ایسنا، عبدالخالق کشاورزی یکشنبه 6 اسفند در همایش بهبودیافتگان سوختگی‌های بیش از 50 درصدی، در شیراز گفت: امروز در بیمارستان سوختگی امیرالمومنین(ع) شیراز، با پیشرفته‌ترین متدها پیوند پوست انجام می‌شود.

او گفت: تاکنون جان 170 مصدومی که با سوختگی بیش از 50 درصد به این مرکز درمانی رجوع کرده‌اند، با پیوند پوست نجات پیدا کرده است؛ روش‌های به‌کار گرفته شده در این بیمارستان منطبق با آخرین استانداردهای جهانی است.

کشاورزی رضایت 124 خانواده اهدا کننده پوست برای نجات جان بیماران سوختگی را موضوعی با اهمیت دانست و گفت: اهدای پوست اقدام ارزنده‌ای است که زمینه‌ی انجام ماهیانه 70 عمل پیوند پوست را در شیراز فراهم کرد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز تاکید کرد: بانک ذخیره پوست شیراز به اهدای پوست از سوی مردم نیاز دارد، در گذشته انتقال بیماران به اتاق عمل برای پیوند پوست با تاخیر دو یا چند هفته‌ای روبرو بود اما در سال‌های اخیر به دلیلی پیشرفت تکنولوژی و با افزوده شدن بخش‌های مدرن پشتیبان ICU انتقال بیمار به اتاق عمل طی چند روز انجام می‌شود .

این پزشک جراح با تاکید بر این نکته که امروز پیچیده‌ترین جراحی‌های سوختگی در شیراز قابل انجام است، گفت: امکان اهدای پوست افراد مبتلا به مرگ مغزی، در صورت رضایت خانواده بیمار، وجود دارد؛ البته در این موضوع، بخشی از پوست اهداء کننده برای پیوند استفاده می‌شود.

کشاورزی با بیان اینکه به‌طور میانگین ماهیانه 130 مصدوم در مرکز آموزشی درمانی سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز بستری می‌شوند، گفت: حدود 30 نفر از این تعداد دچار مصدومیت سوختگی بالای 60 درصد هستند.

رئیس مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس نیز به حمایت‌های خیرین از بیماران سوختگی بیش از 50 درصد اشاره و اضافه کرد: امکان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند پیوند پوست فراهم شده است.

علی‌اکبر رامجردی با بیان اینکه مجمع خیرین تامین سلامت فارس سالانه بیش از 60 میلیارد ریال تسهیلات به بیماران سوختگی پرداخت می‌کند، گفت: تلاش می‌کنیم در فاز نخست بیماران سوختگی بیش از 50 درصد را در چتر حمایتی تسهیلات قرار داده و در فاز بعدی این چتر را گسترش دهیم.



انتهای پیام

9691471
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است