اجتماعی 11:52 - 27 اسفند 1396
در جلسه فصلی ستاد اقامه نماز آموزش وپرورش عنوان شد
در جلسه فصلی ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش بر ایجاد نظام پایش و رصد اقامه نماز در مدارس از ابتدای سال ۹۷، تأکید شد.

آموزش ۸ هزار معلم ابتدایی برای اقامه نماز با کیفیت در مدارس

به گزارش ایسنا، جلسه فصلی ستاد اقامه نماز آموزش وپرورش با حضور وزیر، حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور،رضائیان مشاور رئیس جمهور در امورنماز و جمعی از معاونین و مدیران حوزه ستادی در دفتر وزیر برگزار شد.

براساس این گزارش؛ کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آموزش ۸ هزار معلم ابتدایی برای اقامه نماز با کیفیت در مدارس خبر دادو افزود: توانمندسازی معلمان، جشن تکلیف ویژه پسران درحضور مقام معظم رهبری، تعامل با معاونت های مختلف، رصد سخنان رهبری در مورد نماز از اجلاس ۲۶ گانه نماز و امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه نماز از جمله اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ نماز است.

حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد نماز کشور در این جلسه گفت: نماز تنها واجب دینی است که باید آن را فریاد زد وبا شور وهیجان آن را انجام دادو به همین علت است که در سه نوبت اذان  با صدای بلند نواخته می شود.

زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز از ابلاغ دستورالعمل نظارت جامعه بر فعالیت های فرهنگی در مدارس غیردولتی خبردادو افزود: از اول بهمن ۹۶ این دستورالعمل اجرایی شده و براساس آن مدارس موظفند ۱۵ درصد شهریه دریافتی از والدین را صرف فعالیت های فرهنگی از جمله اقامه نماز کنند وبخشی از امتیاز مدارس نیزبه انجام این فریضه دینی اختصاص دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی هم از اجرای طرح آموزش نماز به بیش از ۸۱ هزار نفر خبر داد و تصریح کرد: اصل فرهنگ نماز باید درخانواده هاشکل بگیرد ،ممکن نیست دانش آموزی درخانواده ه ای اهل نماز باشد، اما نمازش را در مدرسه نخواند.

باقرزاده ادامه داد: نماز باید در متن برنامه ها باشد و نه در کنار برنامه ها، زیرا هدف تعلیم و تربیت، پرورش عبد صالح است و رکن اساسی آن عبودیت و بالاترین مرتبه عبودیت نماز است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت ونماز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه های اجراشده در حوزه نماز آموزش وپرورش اذعان کرد: براساس سند جامع توسعه وتقویت فرهنگ نماز،‌ برنامه‌های متنوعی در مدارس در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به برپایی ۷۰ هزار نماز جماعت در مدارس ، برگزاری جشن‌های تکلیف ویژه پسران و دختران و همچنین  جشن تشرف دانش آموزان پسر عشایری اشاره کرد.

انتهای پیام


9718897
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است