علمی فناوری 19:29 - 02 شهریور 1398
محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها بدافزار خطرناک جدیدی را تحت پوشش یک اپلیکیشن VPN محبوب منتشر کرده و از این طریق قصد داشتند به اطلاعات کاربران نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

کدام VPN اطلاعات کاربران را دزدید؟!

به گزارش ایسنا، بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که در سال‌های اخیر کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.

بر اساس گزارشی که در وب سایت trustedreviews آمده است، محققان و پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی Doctor Web به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که یک تروجان و بدافزار خطرناک بانکی تحت پوشش یک نرم‌افزار VPN معروف و محبوب به نام NordVPN توانسته است اطلاعات فراوانی را از کاربران و قربانیان به سرقت ببرد و به سیستم‌های آنها دسترسی و نفوذ یابد.

کارشناسان امنیتی خاطرنشان کرده‌اند که کاربران بعد از نصب و دانلود اپلیکیشن وی‌پی‌ان مذکور، به صورت اتوماتیک و خودکار راه ورود هکرها را به حریم خصوصی خود باز کرده‌اند. این تروجان که نام دیگر آن Win۳۲.Bolik.۲ است، قادر بوده است اطلاعات کاربران را با هر بار روشن و فعال کردن نرم افزار NordVPN به دست بیاورد و داده‌های موردنظر هکرها و مجرمان سایبری را در اختیار آنها قرار دهد.

آنها در ادامه به تمامی کاربرانی که اپلیکیشن مذکور را دانلود، نصب و استفاده کرده‌اند، هشدار داده‌اند که هرچه سریع‌تر آن را لغو نصب (uninstall) کنند تا بیشتر از این راهی برای نفوذ هکرها و مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران باز نماند.  

اخبار و گزارش‌های بسیاری درباره حملات سایبری هرروزه از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد و این امر برای امنیت سایبری کشورهای جهان، زنگ هشدار بزرگی محسوب می‌شود به گونه ای که شرکت های بزرگ توسعه دهنده فروشگاههای آنلاین و اینترنتی همچون اپ استور اپل و گوگل پلی استور همواره به بررسی نرم افزار و اپلیکیشن های موجود بر پلتفرم های خود پرداخته و در صورت یافتن هرگونه بدافزار پنهان در اپلیکیشن ها سریعا به حذف آنها اقدام می کنند.

بر اساس برآورد کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری، آمار حملات سایبری و بدافزاری در دو سال اخیر به شدت اوج گرفته و به بیشترین میزان خود رسیده است. همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارتهای دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها و شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

انتهای پیام


10217454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است