اقتصادی 13:00 - 29 فروردین 1393
تا پایان سال 93؛
مدیر کل دفتر بسترسازی مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: حجم ریالی 5 هزار و 600 مورد مزایده برگزار شده در سامانه ستاد بالغ بر 1380 میلیارد ریال است.

فروغ فرشید فر مدیرکل دفتر بسترسازی تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: از تیرماه سال 92 تاکنون تعداد مزایده‌های برگزار شده در سامانه ستاد 5هزار و 600 مورد است که بر اساس آن 1380 میلیارد ریال گردش مالی این مزایده‌ها بوده است.

 

وی افزود: همچنین بر اساس ابلاغیه‌های الزام به اجرا در سامانه ستاد جهت خرید اقلام مورد نیاز سازمان‌های دولتی و داخلی کشور از سال 90 تاکنون تعداد اقلام معامله شده در این سامانه 6هزار و 200 قلم کالا و تعداد سفارشات خرید 5 هزار و 840 مورد بوده است.

 

فرشید فر با اشاره به اینکه حجم ریالی خرید در سامانه ستاد از سال 90 تاکنون سیصد و سی و سه میلیارد ریال بوده اظهار داشت: از مهرماه سال 92 تاکنون 30 مناقصه در سامانه ستاد برگزار شده که پیش بینی می‌شود این رقم در سال 93، صد درصد افزایش یابد.

 

وی با اشاره به برخی مزایای پیاده سازی سامانه ستاد در کشور گفت: شفاف سازی معاملات دولتی،‌پیروی از سیاست‌های یکسان و مشترک در معاملات و نیز فراهم سازی امکان تهیه گزارشات مدیریتی و نظارتی برای ارگان‌های مختلف و دولت از جمله ویژگی‌های راه‌اندازی سامانه ستاد است.

 

وی افزود: البته افزایش کارآیی معاملات و نیز گسترش امنیت در معاملات با استفاده از فناوری روز دنیا (گواهی امضاء دیجیتال، مهر زمانی) ونیز بسترسازی برای کنترل بازار و تثبیت قیمت‌ها از دیگر امتیازات راه‌اندازی سامانه ستاد است.

 

مدیرکل مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به اینکه اجرای سامانه ستاد ابتدا در استان تهران در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: پس از استان تهران استان فارس دومین استان کشور بود که اقدامات مربوطه برای اجرای سامانه ستاد در انتهای سال قبل در این استان آغاز شد.

 

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در شش ماهه نخست سال جاری اقدامات لازم برای اجرای سامانه ستاد در ده استان فارس، قزوین، یزد، مرکزی، قم، البرز، آذربایجان غربی، خوزستان ، مازندران و زنجان صورت گیرد.

 

فرشید فر با بیان اینکه فازهای اصلی پیاده سازی سامانه ستاد شامل خریدهای جزئی و متوسط کالا، مزایده‌های اموال منقول، مناقصات عمومی کالا و گزارشات مدیریتی است اظهار داشت: امسال فازهایی چون ارزیابی کیفی، مناقصات محدود کالا، خرید، مزایده و مناقصه اموال غیر منقول و نیز خریدهای خارجی هم در دست انجام است.

 

فرشید فر به هماهنگی و تعامل مؤثر میان مرکز توسعه تجارت الکترونیک با دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی کشور اشاره کرد و گفت: وزارت امور اقتصاد دارایی، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور،‌وزارت اطلاعات،‌ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، شورای ارگان‌های نظارتی کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مرکز پژوهش‌های مجلس از جمله دستگاه‌هایی هستند که در راستای پیاده سازی سامانه ملی ستاد با مرکز توسعه تجارت الکترونیک همکاری می‌کنند.

 

وی تعداد دستگاه‌های اجرایی عضو سامانه را 160 دستگاه اعلام کرد و گفت: تعداد تأمین کنندگان و مناقصه گران عضو هزار و هفتاد و تعداد مزایده گران عضو هزار و پانصد نفر می‌باشد .

 

فرشید فر همچنین تعداد کاربران آموزش دیده را 2هزار و 800 نفر بیان کرد و افزود:‌پیش بینی می‌شود تا پایان سال 93 هیچ خرید،مزایده و مناقصه‌ای مربوط به دستگاه‌های دولتی و داخلی، خارج از سامانه ستاد انجام نشود.

 

گفتنی است، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که به اختصار ستاد نامیده می‌شود سیستمی به منظور انجام معاملات دستگاه‌های اجرایی در بستر وب می‌باشد.

 

این سامانه دستگاه‌های اجرایی را قادر می‌سازد کلیه مراحل معامله (از ثبت درخواست تا تبادل وجه) را به صورت غیر متمرکز و از طریق سیستم یکپارچه انجام دهند.



سامانه ستاد در تاریخ نهم/آبان/89 با حضور وزیر بازرگانی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت افتتاح شد.



انتهای پیام/


3510839
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز اول اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۴ هزار و ۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد کاهش حق الزحمه های نجومی از سوی مشاوران املاک کشور بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها از بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی خود خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است